Backoffice-personal med erfarenhet av EuroClear

Xtra personal / Kassörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kassörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Xtra personal i Stockholm, Solna, Sollentuna, Tyresö, Södertälje eller i hela Sverige

Xtra personal

Publiceringsdatum
2011-04-06

Om företaget
Xtra personal är ett av Nordens ledande bemanningsföretag och vi finns i Sverige och Norge.
Vi bemannar och rekryterar inom tjänstemannasektorn och har sedan starten 1995 givit över 15 000 personer arbete.
Affärsområde Office arbetar med duktiga ekonomer, administratörer och personal inom service.

Om företaget
Vårt kundföretag är ett stort amerikanskt bolag inom finanssektorn som behöver förstärkning av Backoffice-personal med erfarenhet av EuroClear. De är kopplade till börsen och har som primär uppgift att avveckla affärer gjorda på börsen.
Företagets kunder är banker inom detaljhandeln, mäklare och depåbanker i Sverige och hela världen.
Uppdraget startar omgående och pågår fram till och med oktober månad. Möjlighet till förlängning/vidareutveckling hos vår kund finns.

Arbetsuppgifter
Dina enskilda arbetsuppgifter innefattar många kund- och myndighetskontakter. Du kommer att tillhöra en operativ arbetsgrupp på mellan 12-15 personer, där gruppens huvudsakliga arbetsuppgift är avveckling och clearing av transaktioner inom de nordiska länderna. Detta görs direkt i respektive lands CSD-system (Central Securities Depository). Rollen innefattar även rapportering, transfereringar, frågor gällande lånelöften och aktielån, öppnande och avslutande av konton, Corporate Action administration och andra vanligt förekommande kontorssysslor såsom posthantering etcetera.

Profil
Personen vi söker har ett helhetstänk och förmågan att se ekonomiska samband. Krav är att du talar och skriver flytande svenska och engelska. Du som söker bör ha tidigare erfarenhet från backoffice inom bank.
För att snabbt komma in i arbetsuppgifterna ser vi gärna att du är bekant med svenska regelverket gällande EuroClear Sweden. Har du arbetat i Swift, Corona Reconcilation system, VPC, VP, VPS, Aos Finland eller Wiser ses detta som en fördel.
Du ett stort sifferintresse och du trivs att arbeta med ekonomirelaterade uppgifter. Som person är du öppen, social och inte rädd att hugga i där det behövs. Vidare är du noggrann, har lätt för att arbeta i grupp och komma in i nya verksamheter. Detta är en bra möjlighet för dig som vill utvecklas inom backoffice.
Intervjuer pågår löpande.
För mer info, välkommen att kontakta konsultchef Charlotta Ohlander tel. 0766-321144
För att söka tjänsten, besök www.xtra.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-20
Ange följande referens när du ansöker: 302
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Charlotta Ohlander, charlotta.ohlander@xtra.se

Företag
Xtra personal

Adress
Xtra personal
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg

Jobbnummer
896804

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Xtra personal

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Xtra personal: