Backoffice-Medarbetare Inom Lön Och Hr

FörsäkringsGirot Solna / Butikssäljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos FörsäkringsGirot Solna i Solna

Har du arbetat med support och har kunskap och erfarenhet av löne- och HR-frågor? Är du redo för en ny roll där du får jobba nära företagskunder och vara delaktig i större och mindre projekt? Är du pedagogisk, informationssökande, kommunikativ och serviceinriktad och tycker det vore spännande att bli del av ett företag som växer? Sök redan idag!

OM TJÄNSTEN

Försäkringsgirot arbetar med att minimera risker, förbättra processer och rutiner samt bistå kunder med system och tjänster inom området lön och försäkring. Kärnan i Försäkringsgirots verksamhet är det egenutvecklade systemet COINS. COINS ger företag total ekonomisk kontroll och uppföljning av sina anställdas olika försäkringsförmåner oavsett avtalsområde.

Publiceringsdatum
2016-04-11

Arbetsuppgifter
Som Backoffice-medarbetare kommer du att arbeta i en kundnära roll med fokus på support i löne- och HR frågor. Tanken är att du ska ha hitta och förstå i olika lönesystem, snarare än att beräkna löner. I din roll kommer du ha kontakt med kunder via mail och telefon. Backoffice funktionen är en del av FörsäkringsGirots leveransorganisation och du kommer vara del i projekt mot främst befintliga och nya kunder.

Du kommer till exempel att:

• Över telefon, mail och kundbesök hjälpa dina kunder att navigera i sina lönesystem

• Svara på frågor gällande vad som är pensionsgrundande och inte

• Supporta och vägleda i enklare löne- och HR frågor

Du kommer i denna roll få en gedigen utbildning i COINS och företagets övriga tjänster och produkter. På sikt kan denna roll vara en språngbräda in en mer senior roll som konsult men även andra utvecklingsvägar inom företaget finns för rätt person.

VI SÖKER DIG

• Har erfarenhet av arbete med löne- och HR frågor

• Har en relevant eftergymnasial utbildning eller gymnasieekonom med längre arbetslivserfarenhet

• Har arbetat i en support-roll/kundtjänstroll inom HR- löne-frågor eller liknande

• Har arbetat i olika typer av löne- och HR-system och har förmågan att enkelt navigera i nya system

Har du erfarenhet även av lönefrågor och lönesystemerfarenhet och tjänsteförsäkringar mot Collectum, rådgivare och försäkringsbolag är det önskvärt men inget krav.

Som person är du kundengagerad och serviceinriktad; detta är viktigt då du kommer att ha daglig kontakt med kunder och hjälpa dem med deras frågor och problem. Då företaget ständigt utvecklas bör du även gilla förändring och ha ett flexibelt förhållningssätt. Du trivs med att ta ansvar och har lätt för att strukturera upp ditt arbete och har för vana att prioritera bland flertalet viktiga uppgifter.

Försäkringsgirots arbetsmiljö präglas av en öppen och positiv stämning och ett stort engagemang. De erbjuder alla anställda goda förmåner såsom rikskuponger, goda träningsmöjligheter och sjukförmåner.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-11
Ansökan kan skickas till e-postadress: info@fgirot.se

Företag
FörsäkringsGirot Solna

Adress
FörsäkringsGirot Solna
Dalvägen 2
16956 Solna

Kontorsadress
Dalvägen 2
Solna

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-705 29 90
E-postadress: info@fgirot.se

Jobbnummer
2774923

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från FörsäkringsGirot Solna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos FörsäkringsGirot Solna: