Backoffice-administratör till finansbolag

Bravura / Bankjobb / Stockholm
2016-05-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Backoffice-administratör till finansbolag" (publicerad 2016-07-18) ⬅️


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2016-05-04

Företaget
Företaget är ett finansbolag och erbjuder finansierings- och paketeringslösningar och ingår i en stor koncern. Tjänsten är på företagets huvudkontor i Stockholm där du får arbeta i en händelserik arbetsmiljö och erbjuds stora möjligheter att utvecklas. Du börjar som konsult hos Bravura under sex månader, med god chans till förlängning och på sikt överrekrytering till företaget.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Backoffice-administratör arbetar du med leasingavtal rörande olika produkter och tjänster samt löser komplexa kundärenden. Du arbetar också med bevakning och betalning av fakturor, framtagning av rapporter och olika beräkningar av finansiell karaktär. Du är delaktig i tvärfunktionella processer och kommer därför få breda kontaktytor inom koncernen. Arbetet innebär även kontakt med företagskunder via telefon och e-post samt att även enstaka möten hos kunder och partners kan förekomma. Tillsammans med dina kollegor administrerar ni och hanterar kundkonton för moderbolagets viktigaste kunder och du förväntas bidra med idéer om förbättringar av arbetsuppgifter och arbetssätt. För rätt person finns goda möjligheter att påverka.

Kvalifikationer
• Erfarenhet av komplex administration
• Goda kunskaper i Excel
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i engelska
• Erfarenhet från finansbranschen (meriterande)
• Erfarenhet från telekombranschen (meriterande)
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi (meriterande)

För att trivas i rollen har du god förmåga att arbeta självständigt, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Arbetet kräver att du har god problemlösningsförmåga, logiskt tänkande, siffersinne, ser helheter och att du har en god förmåga att prioritera. Du är engagerad, positiv och noggrann med ett tydligt resultat- och kundfokus.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-400 240 50

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/ .

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan

Sökord: Financial Contract Specialist, ekonomi, finans, backoffice, administratör, civilekonom, leasing, telekom, leasingadministratör, contract, Stockholm

Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse., Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nina Wålstedt 08-40024050 nina.walstedt@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2827071

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: