Backoffice-administratör med fokus på leasing och avtalshanterin

Bravura / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2015-10-05

Företaget
Bravura söker en backoffice-administratör inom leasing och avtal till ett finansbolag som bedriver verksamhet i hela Norden. Företaget erbjuder finansierings- och paketeringslösningar till moderbolagets kunder. Tjänsten är på företagets huvudkontor i Stockholm där du får arbeta i en händelserik arbetsmiljö och erbjuds stora möjligheter att utvecklas.

Tjänsten är ett konsultuppdrag som sträcker sig t.o.m. 2016-04-30.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du att arbeta på företagets backoffice-avdelning. Du ingår i en grupp om åtta personer som arbetar med kundanpassade och komplexa avtalslösningar. En viktig del av arbetsuppgifterna är att starta upp och handlägga leasingavtal. Tillsammans med andra avdelningar och funktioner kommer du att delta i uppstartsprojekt för stora avtal. Till viss del ingår 2nd line support gentemot företagets kunder via mail och telefon. I arbetsuppgifterna ingår även avstämningar, bevakning samt betalning av fakturor, framtagning av rapporter och olika beräkningar av finansiell karaktär. Du förväntas bidra med idéer om förbättringar av arbetsuppgifter och arbetssätt. För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas.

Kvalifikationer
Utbildning: Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, finans eller liknande är meriterande, men inget krav.

Erfarenhet: Du har erfarenhet av komplex administration, gärna med fokus på fakturering, avtalshantering, leasing eller liknande.

Övriga krav (språk/programvaror): Uttrycker sig väl i tal och skrift, på såväl svenska som engelska. Du har mycket goda kunskaper i Excel och god systemvana.

Meriterande: Erfarenhet från finansbranschen, avtalshantering och/eller leasingadministration är starkt meriterande. Grundkunskaper inom intäktsstyrning och resultatpåverkan är meriterande.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett metodiskt arbetssätt och som har ett kvalitetstänk. Du är tålmodig, brinner för att lära dig nya saker och kan hantera stora datamängder. För att trivas i rollen har du ett sinne för siffror, logiskt tänkande och en god problemlösningsförmåga. Vidare har du lätt för att samarbeta med andra, samtidigt som du har skinn på näsan.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, info@bravura.se , tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Financial Contract Specialist, Ekonomi, Finans, Civilekonom, Leasing, Telekom, leasingadministratör, Contract, avtal, avtalshantering, Stockholm

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Oscar Ohlsén 08-40024050 oscar.ohlsen@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2463907

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: