Backoffice till fondkommissionär
Magna AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-06-03Dina arbetsuppgifterVill du arbeta på ett dynamiskt och hungrigt företag som förstår att nöjda medarbetare är lika med nöjda kunder? Läs då vidare! Till vår kund söker vi en backoffice-medarbetare! Du kommer att arbeta på avdelningen som ansvarar för Clearing & Settlement av aktier och obligationer för Market Makings portföljer, samt för vår kunds depåkunder. Du kommer även att bevaka Corporate actions för depåkunders räkning. I tjänsten ingår ett flertal sysslor såsom avstämning av innehav, likvidplanering, förvaltarrapportering, rösträttsregistrering, ta hand om förfrågningar vilka inkommer såväl internt som externt. Kontoret är beläget i vackra lokaler i city.
Omfattning: Heltid, vardagar 8.00 - 18.30 enligt schema.
Start: omgående t.o.m. augusti.
Denna tjänst ingår i vår uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställda av Magna, men arbeta hos vår kund. För rätt person kan det dock finnas möjligheter till fortsatt anställning hos vår kund efter sommaren.
Kundföretaget
Vår kund är en oberoende fondkommissionär som erbjuder moderna finansiella tjänster till företag, institutioner och privatpersoner. Verksamheten innefattar värdepappershandel, Corporate Finance, emissionstjänster, kapitalförvaltning och Market Making.
ProfilVi söker dig som har en akademisk examen i ekonomi. Du har en bakgrund inom clearing & settlement och en förståelse för affärsflöden. Då affärsspråket är engelska är det ett krav att du kan uttrycka dig väl på engelska i både tal och skrift. Du har tidigare erfarenhet av clearing- och avvecklingssystemet Euroclear och känner dig trygg med att använda Excel.
Dina personliga egenskaperDu kan snabbt ta till dig ny information och trivs med att jobba mot deadlines
Du är stresstålig och kan "tänka utanför boxen"
Du är noggrann i ditt utförande av arbetsuppgifter
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Louisa Björklund på tel. 08-501 685 09 alternativt
louisa.bjorklund@magna.seVårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.
Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-02
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6829
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLouisa Björklund
louisa.bjorklund@magna.seFöretagMAGNA AB
AdressMAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4A, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2886659
Observera att sista ansökningsdag har passerat.