Backoffice personal sökes
Resebemanning Sverige AB / Backofficejobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Resebemanning Sverige AB i Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Uppsala,
Norrköping eller i
hela Sverige Vi på FCM Travel söker fler medarbetare till vår backoffice avdelning
FCM Travel är det globala varumärket för affärsresor inom Flight Center Travel Group som har expanderat till att bli ett av världens största reseföretag. FCM Nordic är på stark frammarsch med verksamheter i Sverige, Norge, Danmark och Finland som i sin tur ingår i en koncern som är verksam i 95 länder. Vi är ett gäng drivna medarbetare med entreprenörskänsla som värnar om varandra och har kul tillsammans. Miljön är dynamisk, tempot är ofta högt och vi tar deadlines och arbetsuppgifter på fullaste allvar.
Backoffice ingår i vår ekonomiavdelning där idag fyra personer ansvarar för flygavstämningar, kontroller och kunddebiteringar för de nordiska länderna. Vi samarbetar med kollegor i framförallt Storbritannien, Tyskland och Holland. I och med en mycket platt organisation med närhet till chefer och ledning har du stora möjligheter att påverka och vara en del av besluten som tas.
Tack vare företagets internationella prägel finns även möjligheter att på sikt söka sig till arbete utomlands i något av alla de projekt som drivs eller på en av bolagets siter runt om i världen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Backoffice-hantering av inkommande ärenden
• Avstämningar och kontroller
• Kunddebiteringar
• Utredningar med kontakt mot flygbolag och kunder
• Resekontoavstämningar
• Tågavstämningar
• BSP-avstämningar
Vem är du?
Vi är flexibla med din utbildningsbakgrund. Du kan t ex vara gymnasieekonom eller att du har förvärvat dina kunskaper och erfarenheter via tidigare arbetsplatser.
Du har minst några års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter inom resebranschen.
Du är intresserad av IT-system och har bra kunskap i Excel samt övriga MS-Office paketet. Tidigare erfarenhet av affärssystemet Microsoft Dynamics 365 är ett plus. Du kan minst grunderna i Amadeus.
Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Hur är du?
Vi ser att du behöver vara kvalitetsmedveten, strukturerad och noggrann. Vidare krävs det att du är flexibel, har en god kommunikativ förmåga och att du är en utpräglad teamplayer. En förutsättning för att vi skall trivas med varandra är att du har ett stort engagemang, tycker om att ta ansvar samt att driva ditt eget arbete.
Vi ser att tjänsten är för dig som vill växa i din roll och få möjlighet att jobba brett. Du har ett naturligt driv att hitta effektiva och innovativa arbetssätt.
Givetvis är det en fördel om du liksom oss, dina blivande kollegor, älskar att resa.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi erbjuder utöver god lön, 6 veckors betald semester plus 2 s.k. wellnessdagar, bra pensionspaket samt friskvårdsbidrag och möjlighet att kunna köpa aktier i bolaget
Heltid, kontorstider med visst hybridarbete.
Stockholm
Start enligt överenskommelse
Mejla Rekryterare Jannica på
jannica@resebemanning.se om du har funderingar kring dessa tjänster
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Resebemanning Sverige AB (org.nr 556950-9630),
https://www.resebemanning.se/ Arbetsplats Resebemanning
Kontakt Jannica Grönqvist
jannica@resebemanning.se 0723-240421 Jobbnummer 7962779
Observera att sista ansökningsdag har passerat.