Backoffice medarbetare till Kapitalförvaltning

Konsultverksamheten Bank & finans / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Konsultverksamheten Bank & finans i Göteborg, Ängelholm, Lund, Nacka, Malmö eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
För vår kunds räkning söker vi en erfaren backoffice medarbetare till Kapitalförvaltningen i centrala Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och beräknas pågå i ca fem månader.

Publiceringsdatum
2011-03-22

Dina arbetsuppgifter
Gruppens uppgift är att administrera fondens affärstransaktioner, dvs aktier, räntor och valuta. Som medarbetare inom back office hanterar du självständigt samtliga förekommande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna omfattar bl. a. avstämningar av aktie-, ränte-, och derivataffärer. Det omfattar även uppläggning av fasta data för värdering samt registrering och hantering av olika typer av företagshändelser. Det kräver kunskap av något portföljsystem. Arbetsuppgifterna omfattar även administrering och avstämning av fonden kassakonton, både i SEK och i utländsk valuta.
Lämplig bakgrund
Till detta uppdrag söker vi dig som har erfarenhet av back office arbete i en global kapitalförvaltning och som kan arbeta både med dagliga rutiner och samtidigt se till helheten. Du kan arbeta både självständigt men också vara en del av en grupp.
Vi söker dig som är gymnasieekonom, gärna med någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller administration. Är du civilekonom är det meriterande. Du ska ha arbetat med finansiella transaktioner och kassaflöden i ett par år och ha god kunskap om finansiella marknader och instrument, gärna från bank eller treasury. Det är meriterande att du har erfarenhet av finanssystem Dimension. Goda kunskaper i engelska är ett krav. Då rollen innebär många kontakter, både internt och externt, är viktigt att du är social och utåtriktad. För att passa in i gruppen ska du ha lätt för att samarbeta, vara en lagspelare, ödmjuk och ansvarsfull. Som person är det viktigt att du är strukturerad, noggrann, nyfiken samt prestigelös.

Så ansöker du
Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan snarast. Ansök via annonsen på  www.sjr.se. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig konsultchef Hanna Olausson, telefon 031-333 54 73. Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetstider och omfattning
tillsvidare

Ersättning
enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Hanna Olausson, 031-333 54 73

Företag
Konsultverksamheten Bank & finans

Adress
Konsultverksamheten Bank & finans
Box 7420
10931 Stockholm

Jobbnummer
882304

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Konsultverksamheten Bank & finans

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Konsultverksamheten Bank & finans: