Backoffice medarbetare till internationellt bolag

SW / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!

SW söker för kund räkning en medarbetare inom Backoffice. Vår kund är ett stort internationellt företag. Konsultuppdraget är 6 månader, med chans till förlängning. Tillträde: mitten av augusti.

Publiceringsdatum
2012-05-30

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i vår kunds Treasury och Backoffice avdelning.  Backofficeteamet är idag två personer och behöver nu ytterligare förstärkning. Tillsammans ansvarar Backoffice för betalningar och avstämningar för finansiella instrument och även netting och huvudbok.

Gruppen arbetar också med att administrera internetbanken och dess funktioner för de svenska bolagen i företaget. Backoffice avdelningen har dessutom hand om fullmakter och ger även support internt vid frågor kring betalningar.

I denna tjänst har du många kontaktytor. Du har daglig kontakt och samarbete Risk Control, Frontoffice och Cash Management inom Group Treasury samt nettingkontakter inom ett flertal dotterbolag. I denna tjänst får du dessutom möjlighet att dagligen använda din engelska i en internationell miljö.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av Backoffice och då gärna betalningar. Du har god insikt i olika typer av finansiella instrument och ett stort intresse inom området.

Du erbjuds en roll i en fartfylld miljö med dagliga deadlines. Du har lätt för att sätta dig in i nya system och har goda Excel kunskaper. Har du erfarenhet av någon Backoffice eller Treasurysystem är detta meriterande.

Dessutom talar och skriver du engelska obehindrat och du har ett noggrant och strukturerat arbetssätt.

Övrig information
Ovanstående tjänst är ett konsultuppdrag under sex månader med start i mitten av augusti. Chans till förlängning finns för rätt person. Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Vid frågor kring tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Linda Marcus 08/407 55 51.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-28
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Marcus, 08/407 55 51

Företag
SW

Adress
SW
10391 Stockholm

Jobbnummer
1258309

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: