Backoffice medarbetare
Riksgäldskontoret / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksgäldskontoret i Stockholm Vill du vara med och skapa samhällsnytta i finansmarknadens centrum och samtidigt spela en viktig roll i det finansiella navet?
Backoffice ansvarar för att Riksgäldens betalningar och affärstransaktioner är korrekt utförda, bekräftade, clearade och avvecklade vid varje avtalad tidpunkt för att säkerställa Riksgäldens finansiella åtaganden och kreditrisker.
På enheten är vi nio medarbetare. Vi har korta beslutsvägar och inom gruppen finns det mycket rutin och kunskap som vi delar med oss av till varandra. Vi värnar om en god arbetsmiljö och att skapa en bra balans mellan privatliv och arbetsliv.
Vi erbjuder dig
Som medarbetare på Riksgäldens Backoffice kommer du arbeta med clearing och avveckling av Riksgäldens affärstransaktioner och myndighetens betalningar samt betalningsverksamheten för andra myndigheter.
Publiceringsdatum2021-09-17ProfilVi söker dig som har:
• 3-5 års erfarenhet från Backoffice inom finanssektorn och/eller finansbranschen
• svenskt medborgarskap, tjänsten är placerad i säkerhetsklass och detta är därför ett krav
• goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet från Backoffice och valuta- och räntehandel
• universitetsutbildning inom ekonomi, exempelvis som civilekonom
• har arbetat i något av följande system; Simcorp, Euroclear, Swift, Rix eller Nasdaq
Du som person:
Är strukturerad och lojal gentemot gruppen och Riksgäldens fattade beslut. Du är stabil och upplever att det är viktigt att leverera med rätt kvalitet samt uppvisar flexibilitet då vi jobbar i en finansiell marknad som ständigt förändras. Du har en personlig mognad och har lätt för att samarbeta med andra.
Övrig information
Välkommen med din ansökan med CV, personligt brev, examensbevis och relevanta betyg via
www.riksgalden.se/jobb, senast den 17 oktober 2021. Ange referens 2021/796. Vi erbjuder en tillsvidaretjänst och tillämpar sex månaders provanställning. Intervjuer kommer att hållas från vecka 21 och framåt. För information om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Niklas Hjalmarsson, tfn 08-613 47 76 och kring rekryteringsprocessen Lisa Ahnell, HR, tfn 08-613 45 90. Fackliga representanter är: Ellen Karlberg, Saco-S och Ricard Lalander, ST-Riksgälden som nås via växeln: 08-613 45 00.
Om Riksgälden
Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi bidrar till att statens pengar och finansiering hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. Vårt kontor finns i centrala Stockholm och vi är drygt 220 anställda. Vår vision är att tillsammans göra Riksgälden till en förebild både i Sverige och internationellt. Våra värderingar präglas av öppenhet, trygghet och professionalitet i utförande av vårt arbete. Riksgälden strävar efter att vara en hållbar och attraktiv arbetsgivare, där mångfald, olika erfarenheter, kompetens och bakgrunder tas tillvara. För mer information se riksgalden.se.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRiksgäldskontoret
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Riksgäldskontoret (org.nr 202100-2635),
https://www.riksgalden.se/ Arbetsplats Riksgälden
Jobbnummer 5974550
Observera att sista ansökningsdag har passerat.