Back-officemedarbetare till Treasuryavdelning på välkänt bolag m
SJR / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vår kund, ett stort internationellt bolag mitt i city, söker en back-officemedarbetare till sin Treasuryavdelning. Behovet är omgående och initialt 6 månader, men då behovet är permanent så finns här, för rätt kandidat, möjlighet till en fast anställning på sikt.
Back-officerollen är mycket viktig då man är motorn i transaktions- och affärsavstämningarna. Hela teamet i Stockholm är 8 personer, där du har en till kollega på back-office.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat;
• Se till att finansiella betalningar betalas/kommer in
• Avstämning av bankkonton
• Hantering av cash-poolerna
• Förbereda tömning av valutakonton
• Månatlig netting
• Bokslutsspecifika delar som uppbokning av interna mellanhavanden och bokning av räntor etc
• Rapportering in till konsolideringssystem
• SCB-rapportering
Rollen har många interna och externa kontaktytor och du arbetar nära redovisningen.
För att lyckas i denna roll ser vi att du har följande erfarenheter och egenskaper;
• Du har tidigare erfarenhet av att arbeta back-office på Treasuryavdelning eller liknande erfarenhet från ex bank
• Du har erfarenhet av att arbeta med flertalet olika finansella instrument
• Du är trygg i din yrkesroll och down-to-earth
• Du har ett lugn och kan hantera eventuella arbetstoppar
• Du är driven och lösningsorienterad
• Du behärskar engelska obehindrat
Lite mer information
Uppdraget är tänkt att starta omgående och är initialt ett konsultuppdrag på sex månadermed anställning hos SJR. Efter denna period finns goda möjligheter till fast anställning hos kunden. Urvals- och intervjuarbetet kommer att ske löpande. Du söker tjänsten via
www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig konsultchef, Rebecca Persson,
rebecca.persson@sjr.se. Vi ser fram emot din ansökan - varmt välkommen!
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Publiceringsdatum2019-03-19Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-09-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRebecca Persson
rebecca.persson@sjr.se 08-407 55 60
FöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 4677400
Observera att sista ansökningsdag har passerat.