Back-office assistent med fokus på order, leverans och inköp

Bravura / Kontorsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2014-09-10

Företaget
Företaget utvecklar ett system för att kontrollera temperatur vid transport av läkemedel. Det består av ca 15 anställda som är fördelade på sälj- och marknadsavdelning, utvecklingsavdelning samt produktionsavdelning.

Till produktionsavdelningen i Arninge söker vi nu en serviceinriktad och strukturerad back-office assistent med fokus på order, leverans och inköp.

Som back-office assistent kommer du att arbeta i en bred roll som omfattar orderhandläggning, inköp, bevakning av in- och utleveranser samt administration.

I dina arbetsuppgifter ingår exempelvis:

• ordermottagning samt uppföljning av kundleveranser
• administration och underhåll av kundregister i affärssystemet Visma SPCS
• inköpsplanering och bevakning av inköpspriser
• underhåll av leveransregister samt inventering
• transportbokning hos speditör
• arkivering av frakthandlingar
• utlämning och mottagning av leveranser
• ad hoc administration på kontoret inklusive receptions- och växelansvar

Dina arbetsuppgifter
Som back-office assistent kommer du att arbeta i en bred roll som omfattar orderhandläggning, inköp, bevakning av in- och utleveranser samt administration.

I dina arbetsuppgifter ingår exempelvis:

• ordermottagning samt uppföljning av kundleveranser
• administration och underhåll av kundregister i affärssystemet Visma SPCS
• inköpsplanering och bevakning av inköpspriser
• underhåll av leveransregister samt inventering
• transportbokning hos speditör
• arkivering av frakthandlingar
• utlämning och mottagning av leveranser
• ad hoc administration på kontoret inklusive receptions- och växelansvar

Kvalifikationer
• Gymnasial utbildning
• Ett par års erfarenhet från en liknande roll inom administration eller logistik
• Erfarenhet av att arbeta med internationella kunder
• Vana av att arbeta processinriktat
• Ekonomisk förståelse
• God datorvana och mycket goda kunskaper i Officepaketet
• Erfarenhet av Visma eller annat affärssystem
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska så väl som engelska

Dina personliga egenskaper
Vi tror att du som söker är en serviceinriktad och positiv person som arbetar strukturerat och har god organisationsförmåga. Du har en god förmåga att prioritera i ditt arbete och är proaktiv och intiativtagande. Det är även viktigt att du är noggrann och tycker om varierande arbetsuppgifter.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Plats: Arninge
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: orderhandläggare, inköp, leverensbevakning, administration, reception, Visma, logistik

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karolina Hoti 08-40024050 karolina.hoti@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0160

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1993188

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: