Back-office administratör till kunds inköpsavdelning

Aktiebolaget Söder & Co Region Öst / Butikssäljarjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aktiebolaget Söder & Co Region Öst i Jönköping, Aneby, Nässjö, Eksjö, Sävsjö eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-02-08

Om företaget
Är du analytisk och en fena på administration? Är du en strukturerad och driven person, redo för nya utmaningar hos ett branschledande företag? Gillar du att ge service och vara spindeln i nätet? Här är ett arbete för dig!

Vår kund är ett ledande företag inom sin bransch och står inför många spännande utmaningar framför sig och söker nu förstärkning till sitt redan framgångsrika team.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som Backoffice- administratör innebär att du kommer att delta i det operativa arbetet i att hjälpa och stötta Category Manager (CM) och Supply Chain Manager (SCM) i det dagliga arbetet på inköpsavdelningen. Det kan exempelvis vara att göra prisuppdateringar, få in priser från leverantörer, göra analyser med mera. Det är en servicefunktion som är betydelsefull för att lösa det löpande arbetet i gruppen. Rollen kommer även att innefatta en strategisk del och innefatta bland annat att lägga order till leverantörer.

Profil
Som person är du driven, hungrig och har en bra analytisk förmåga. Du har god datavana och kan på ett enkelt sätt både förstå och sätta dig in i nya arbetssystem. Du har arbetat mycket i office-programmen och hanterar framförallt Excel obehindrat. Vi ser gärna att du har en kandidatexamen inom ekonomi eller teknik. Har du arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare är det högst meriterande. Back-office handlar mycket om att ge service och det är viktigt att du gillar att ha den rollen i gruppen. Du är en lagspelare som ständigt vill utvecklas och ser möjligheter istället för problem. Det är viktigt att du är strukturerad i ditt arbete, samtidigt som du effektiv i de uppgifter du tilldelas.

Upplägget för denna tjänst innebär att du kommer vara anställd hos oss på Söder & Co men sedan uthyrd till vår kund. För rätt person finns även möjlighet att din anställning övertas av kunden.

Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.

Som anställd hos oss omfattas du av kollektivavtal. Detta innebär att vi följer alla de avtalsenliga villkoren gällande semester, lön, sjukfrånvaro etc- för att du ska kunna känna dig trygg i din anställning.

Är denna tjänst intressant för dig? Ansök snarast!
Vi tillämpar löpande urval under denna process, detta innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-29
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1496
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martin Bäck 0706-774507 martin.back@soderco.se

Företag
Aktiebolaget Söder & Co Region Öst

Adress
Aktiebolaget Söder & Co Region Öst
Huskvarnavägen 80
55454 Jönköping

Kontorsadress
Huskvarnavägen 80, Jönköping

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2659459

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aktiebolaget Söder & Co Region Öst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aktiebolaget Söder & Co Region Öst: