Back Office Sourcing & Trading

AarhusKarlshamn Sweden AB / Butikssäljarjobb / Karlshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Karlshamn, Sölvesborg, Olofström, Bromölla, Ronneby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AarhusKarlshamn Sweden AB i Karlshamn, Malmö eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2018-11-07

Om tjänsten

Som back office-funktion på vår Sourcing & Trading-avdelning kommer du att hantera inköpta råvaror, från leverantör till vår fabrik. Du ansvarar för att råvarorna anländer till fabrik vid rätt tidpunkt och att dokumentationen är korrekt och säkerställer att råvaruflödet sker effektivt och på rätt sätt. I tjänsten ingår såväl externa kontakter med kontrollanter, transportbolag, tullmyndigheter och banker som interna kontakter med produktionsplanering och andra bolag inom AAK-koncernen. Vi arbetar nära våra Sourcing & Trading-avdelningar runt om i världen. Inom avdelningen pågår ett kontinuerligt utvecklingsarbete och du kommer aktivt att ta del i detta genom att utveckla nya processer och arbetsrutiner för att få en effektivare hantering av administration kring råvaruinköpen.
Du kommer att arbeta med ett antal betydelsefulla arbetsuppgifter:

• Ansvara för administration och dokumentation av fysiska affärer och börs/pappersaffärer
• Administrera kontrakt samt fakturahantering
• Assistera Sourcing & Tradings inköpare
• Kontroll och hantering av skeppningsdokument
• Tullhantering

Din placeringsort kommer att vara i Karlshamn och du kommer att rapportera till Stefan Eriksson, Team Leader Back Office. Tjänsten är en tillsvidareanställning.


Vem är du?

Erfarenhetsbakgrund:

Vi söker dig som har gymnasieutbildning och god datorvana. Du för dig väl i tal och skrift och eftersom vi är en internationell verksamhet är det en förutsättning att du talar och skriver engelska flytande. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller av SAP, som är vårt affärssystem, så är det en fördel.

Personliga förmågor:

För att lyckas med jobbet krävs att du är handlingskraftig, stresstålig och bra på att arbeta i team. Du bör vara diplomatisk till din läggning och uppfattas som en smidig samarbetspartner. Det ställs stora krav på hög flexibilitet och initiativförmåga då tjänsten tidvis kräver snabbt agerande och kreativa lösningar. Du gillar att arbeta brett och supportar gärna andra funktioner inom avdelningen. Som person är du strukturerad och tar stort ansvar för vad du gör/presterar. Vi förväntar oss att du har ett bra driv och att du gärna tar initiativ till att effektivisera och förbättra arbetet på avdelningen.

Hos oss står initiativ, innovation, förbättringar och teamwork i fokus!

För att bibehålla vår ledande position inom vegetabiliska oljor är vi ständigt på jakt efter välutbildade, innovativa, kompetenta, engagerade och omsorgsfulla medarbetare. Vi erbjuder stimulerande internationella karriärmöjligheter på alla nivåer inom produktion, försäljning, kundinnovation och stödfunktioner i fler än 25 länder.

AAK:s arbete är uppbyggt kring våra kunders verksamheter och vi tror starkt på långsiktiga och starka relationer. Genom vårt unika utvecklingsarbete arbetar vi i nära samarbete med våra kunder för att utveckla lösningar som uppfyller kundspecifika behov.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stefan Eriksson stefan.eriksson@aak.com 0454-82359
Malin Olsson malin.olsson@aak.com 0454-82321

Företag
AARHUSKARLSHAMN SWEDEN AB

Adress
AARHUSKARLSHAMN SWEDEN AB
Västra Kajen
37482 KARLSHAMN

Kontorsadress
VÄSTRA KAJEN

Jobbnummer
4445358

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AarhusKarlshamn Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AarhusKarlshamn Sweden AB: