B2B-ansvarig till Åhléns
Åhléns AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2025-04-28
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åhléns AB i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Täby,
Södertälje eller i
hela Sverige Just nu är vi på en förändringsresa med stora möjligheter och söker en B2B-ansvarig för att stärka upp vårt Retail Media team på Åhléns! I rollen får du möjlighet att arbeta med ledande varumärken och skapa attraktiva lösningar som driver försäljning och stärker vår position på marknaden. Om du har förmågan att bygga starka kundrelationer, är kreativ och brinner för försäljning, är detta rollen för dig!
Om rollen
Retail Media har ansvaret att utveckla, paketera och sälja marknadsföring på ett kvalitativt sätt. Detta är en affär med stort värde och potential baserat på Åhlens starka varumärke, kunddata, kundinsikt, kundrelationer och kundklubb, som vi nu ska ta till nästa nivå.
Som B2B-ansvarig hos oss ansvarar du för att bygga upp och utveckla vår partneraffär med externa varumärken som inte säljs hos Åhléns idag. Det innebär att identifiera samarbeten, skapa värde för båda parter och vara vårt ansikte utåt i relationerna med våra externa partners. En stor del kommer att innebära nykundsanskaffning. Du kommer att arbeta proaktivt, kreativt och ha ägandeskap för hela partnerrelationen från första kontakt till uppföljning.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Förhandla nya partnerskap för Åhléns medlemsklubb.
- Följa upp och optimera partnersamarbete med finansiella partners.
- Ägandeskap över utveckling av marknadsprogrammet för den Externa affären.
- Identifiera och sälja in marknadsexponering digitalt, i print och i våra varuhus.
- Ansvara för orderbekräftelser och fakturering efter bokade aktiviteter.
- Löpande delta på kundmöten och följa upp resultatet av aktiviteter.
Du kommer få ett stort ansvar i att tillsammans med 3 kollegor i teamet Retail Media, bygga upp en ny affär.
Vi erbjuder dig
Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 125 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Hos oss får du:
Generösa personalförmåner - 25 % rabatt i alla våra varuhus.
Möjlighet att utvecklas - genom en dynamisk arbetsmiljö uppmuntrar vi nya idéer och testar innovativa lösningar och arbetar tillsammans för att forma framtidens Åhléns.
Kollektivavtal - trygga anställningsvillkor som skapar en bra balans mellan arbete och vardag.
En entreprenöriell och familjär kultur - där vi testar nytt, hittar smartare lösningar och jobbar tillsammans för att Åhléns ska vara top of mind för våra kunder.
Till oss tar du med dig:
- Tidigare erfarenhet av ägandeskap över kundrelationer.
- Tidigare erfarenhet av försäljning där du drivit affärer från start till mål och är van att jobba mot en budget.
- Meriterande med erfarenhet av mediaförsäljning.
- Goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Powerpoint och Excel.
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, marknadsföring eller försäljning.
- Kan uttrycka dig väldigt väl i både svenska och engelska.
Eftersom att detta är en ny roll på Åhléns kommer du ha möjlighet att forma tjänsten. Det kräver att du tar ägandeskap och själv driver arbetet framåt. För att trivas i rollen som B2B-ansvarig hos oss på Åhléns ser vi vidare att du är kreativ och uppskattar att tänka utanför boxen för att hitta anpassningsbara lösningar till kunder. Du motiveras av att identifiera affärsmöjligheter och når resultat genom att bygga relationer. Eftersom du kommer ha många kontaktytor i rollen är du kommunikativ, strukturerad, positiv och utåtriktad i ditt arbete samt har ett sinne för kundservice.
Om rekryteringen
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss i augusti.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!
Som B2B-ansvarig hos oss på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med snart 51 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,6 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.
www.ahlens.se Ersättning Fast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Åhléns AB (org.nr 556797-8126),
http://www.ahlens.se/ Arbetsplats Åhléns
Jobbnummer 9309000