Avvikelsehanterare till Jönköping

Granngården AB Logistik / Kontorsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Granngården AB Logistik i Jönköping, Malmö eller i hela Sverige

Lantmännen Granngården är en rikstäckande butikskedja med ca 170 butiker. Vi är drygt 1 000 anställda som omsätter 2,6 miljarder kr. Lantmännen Granngården vill underlätta vardagen, ge
kunskap och inspirera människor som privat eller professionellt har lantbruk & skog, djur och trädgård. Vi erbjuder kunderna hög kompetens och ett attraktivt sortiment kvalitetsprodukter till
konkurrenskraftiga priser i inspirerande butiker.
Lantmännen Granngården ingår i Lantmännen, som är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi och lantbruk.
Lantmännen Granngården AB arbetar till stor del med en centraliserad varuförsörjning. Till den centrala logistikfunktionen söker vi nu en avvikelsehanterare för placering på kontoret i
Jönköping.
• ***** Arbetsuppgifter ******
Du kommer tillsammans med dina 12 kollegor på logistikavdelningen sköta all hantering av avvikelser som kommer in från våra butiker. Det innebär bl a:
• Hantera avvikelser, som kommer in via InControl (avvikelsehanteringssystem)
• Tillse att ekonomisk reglering sker från leverantörer.
• Göra uppföljningar på avvikelser
• Ta fram statistik kring avvikelser
• Presentera information både intern och externt.
• ***** Utbildning/Arbetslivserfarenhet ******
Vi tror att du har minst gymnasieutbildning och gärna erfarenhet av att jobba med administration och/eller avvikelsehantering och reklamationshantering. Du har god datorvana och goda kunskaper i
Officepaketet, framförallt Excel. Om du arbetat i Movex är det en merit.
• ***** Personliga egenskaper ******
Som person är du analytisk och har lätt för att se orsakssamband. Det krävs också att du är mycket ordningsam, strukturerad och att du kan jobba med framförhållning. Sunt förnuft är en
viktig egenskap för att kunna bedöma rimlighet och kunna ifrågasätta.
Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor och andra avdelningar. Du måste kunna föra en dialog med leverantörer och butiker på ett professionellt sätt.
Din roll kräver att du är tydlig, säljande och ödmjuk samtidigt som du ska kunna ställa krav. Därför är hög social kompetens mycket viktigt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med placering i Jönköping.
Har du några frågor angående tjänsten är du välkommen att ringa Chef operativ varuförsörjning Gina Hedqvist, 0703628224. Välkommen med din ansökan som vi vill ha senast den 18 april. Vi tar
endast emot ansökningar via länken "Ansök nu" nedan.

Publiceringsdatum
2008-03-20

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare
Heltid/Deltid
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Fast lön
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-04-18
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Granngården AB Logistik

Adress
Granngården AB Logistik
Von Troilsväg 1
20503 Malmö

Jobbnummer
170715

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Granngården AB Logistik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Granngården AB Logistik: