Avverkningsledare med erfarenhet av större infrastrukturprojekt,

Shaya Solutions AB / Byggjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Skellefteå, Luleå, Umeå, Storuman, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Skellefteå
• Uppdragslängd: Ca. 30 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 25-95%
• OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget är ett konsultuppdrag gällande projekterings- och byggledning vid framtagandet av förfrågningsunderlag/bygghandlingar till entreprenadsskedet som omfattar avverkning inom järnvägsmark, servitutsytor och tillfälligt nyttjandeytor inför att mark- och anläggningsarbetena ska påbörjas. Detta innebär att du kommer att arbeta som resursförstärkning i beställarens projektorganisation. Programmet är indelat i några projekt.

Publiceringsdatum
2022-04-27

Dina arbetsuppgifter
• Vara sakkunnig i frågor kopplat till avverkning samt administrera dessa.
• Ansvarig att leda, styra, samordna och följa upp avverkningarbetet i programmet med avseende på tid, kostnad och innehåll och i samråd med projektledaren besluta om förändringar avseende tid, kostnad och innehåll. (Avverkningen sker i ett eget delprojekt i programmet. )
• Rapportera till projektledaren
• Att leda för ansvarsområdet relevanta möten både internt och externt.
• Ansvarar att alla för avverkningen erforderliga godkännanden och tillstånd inhämtas.
• Ta fram en översiktlig avverkningsplanering. Planeringen tas fram tillsammans med respektive delprojekt, berörda specialister såsom markförhandlare.
• Ansvara för framtagande av förfrågningsunderlag för avverkningsentreprenader. Förfrågningsunderlaget tas fram tillsammans med funktion inköp, berörda specialister, respektive delprojekt samt bistå projektledaren vid upphandling.
• Koordinera försäljning av avverkad skog samt vara programmets kontaktperson mot skogsbolag.
• Initiera upphandling för utsättning av avverkningsområde.
• Bistå projektledaren vid upphandling av byggledare avverkning samt leda en grupp av en eller flera byggledare.
• Företräder kunden i frågor och möten med entreprenörer avseende på tid, kostnad och innehåll.
• Ansvarig för kontrollattester av fakturor avseende entreprenaderna
• Ansvarig för riskhantering för det aktuella entreprenaderna samt att minimera och behandla risker.
• Tillse att krav på arbetsmiljön i byggskedet innehållas, med stöd av arbetsmiljöspecialist
• Inventering och dokumentation av skador i fält tillsammans med bland annat ansvarig markförhandlare.
• Planera för hur återbeskogning ska utföras.
• Företräder kunden i frågor och möten med externa intressenter, och medverka till att skapa bra relationer med sakägare/allmänhet.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Kunna uttrycka sig väl på svenska språket i både tal och skrift
• Examen från högskola, eller motsvarande utbildningar
• Dokumenterad kunskap/erfarenhet av avverkningsfrågor i större infrastrukturprojekt.
• Totalt minst 3 års erfarenhet av arbetet i ledande befattning, tex som arbetsledare, uppdragsledare eller motsvarande roller.
• Dokumenterad utbildning/erfarenhet i entreprenadsjuridik (AB/ABT).
• Dokumenterad utbildning i BAS-P/BAS-U samt byggherrens arbetsmiljöansvar (skall ha genomförts innan uppdraget påbörjas).
• B-Körkort.

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Deltid Konsultuppdrag, 30 mån

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
6581713

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: