Avtalssamordnare inom markåtkomst
Svenska Kraftnät / Administratörsjobb / Sundbyberg
2025-09-03
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Täby,
Norrtälje eller i
hela Sverige Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Hos oss på division Nät är du med och bygger ut samt underhåller stamnätet - en avgörande del av Sveriges elektrifiering. För att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag behöver vi varje år bygga 30 mil ledningar och driftsätta 20 stationer. Tillsammans skapar vi en stabil och hållbar energiinfrastruktur för framtiden.
Publiceringsdatum2025-09-03Om tjänstenI tjänsten som avtalssamordnare handlägger du dokumentation av inkomna avtal, fullmakter och förrättningshandlingar som genereras på berörda fastigheter samt annan dokumentation som uppkommer i samband med arbete med tillstånds- och markåtkomstfrågor.
Arbetsuppgifter som ingår i rollen:
• Administrera och genomföra utskick (exempelvis brev, kallelser, information och olika typer av avtal).
• Framtagande av utbetalningsunderlag avseende ersättningar som sker i samband med markundersökning, markupplåtelse och andra avtalshandlingar.
• Ta fram fastighetsägareförteckningar.
• Posthantering.
• Registrera handlingar i Svenska kraftnäts ärendehanteringssystem W3D3 och i våra markåtkomstsystem.
Hos oss får du möjlighet att lära dig mer om markåtkomst och fastighetsrättsliga frågor från kunniga kollegor med specialistkompetens. Hela Svenska kraftnät är inne i en förändringsresa där alla medarbetare kommer att behöva bidra till att vi når våra långsiktiga mål.
Rollen tillhör enheten Markåtkomst Mitt som består av 12 delprojektledare och 4 avtalssamordnare administratörer där avtalssamordnarna är placerade i Sundbyberg. Enheten präglas av hög trivsel och att vi har ett gott samarbetsklimat. Det är naturligt för oss att stötta varandra och finnas till hands när det behövs.
Om dig
Vi letar efter dig som på ett lugnt och strukturerat sätt kan hantera arbetet i den förandliga miljön vi arbetar i. Ramar och rutiner kan komma att ändras i och med den förändringstakt vi har, så du behöver vara beredd att kunna prioritera bland arbetsuppgifter. Vi tror att du är en person som drivs av att starta och ta dina arbetsuppgifter i mål.
Vi arbetar väldigt samarbetsorienterat för att nå våra mål och vi förväntar oss detsamma från dig. Vi stöttar verksamheten och behöver vara flexibla samtidigt som vi också behöver vägleda kollegor om andra åtgärder behövs. Även om du själv kommer att behöva lösa många utmaningar självständigt välkomnas du till ett team som arbetar tillsammans för att nå enhetens mål och lösa våra utmaningar. Vi bygger verksamheten på lagspelare som har roligt tillsammans.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Skallkrav:
Du som söker ska ha minst 2 års relevant eftergymnasial utbildning alternativt flerårig arbetslivserfarenhet av kvalificerad avtalshantering eller projektadministration som myndigheten bedömer likvärdig. Du ska ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande för tjänsten om du har erfarenhet av:
• arbete med koordinering eller samordning av större projekt inom exempelvis infrastruktur.
• posthantering och/eller ansvar för funktionsbrevlådor.
• diariehantering och dokumentationshanteringssystem (Alfresco, Sharepoint, W3D3, Platina eller liknande).
• handlägga juridiska dokument så som markupplåtelseavtal och köpeavtal.
• arbete i ekonomisystem och handläggning av betalningsunderlag (Unit4 Business World (UBW), Visma eller liknande).
Bra att veta
• Tjänsten är placerad på vårt kontor i Sundbyberg
• Sista ansökningsdag är -09-24.
• Tjänsten är en , vi tillämpar 6 månaders provanställning.
• Vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev.
• Förmåner | Svenska kraftnät
Vid frågor om rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Katarina Haglund tel.nr. 010-489 2424. För frågor kring rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Caroline Kirschon tel.nr. 010-350 9249.
Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010 475 87 72 och Erica Midfjäll ST, 010 475 87 31. Du når oss också via e-post:
fornamn.efternamn@svk.seJobba här - bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet.
Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.
För mer information om säkerhetsprövning
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:
Lär känna oss på Svenska kraftnät
Ersättning Månadslön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svenska Kraftnät (org.nr 202100-4284),
http://www.svk.se Jobbnummer 9489630