Avtalshandläggare Upphandlingsenheten

Landstinget Västernorrland, Upphandling / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Västernorrland, Upphandling i Härnösand

Landstinget Västernorrland arbetar för liv och hälsa och är en av länets största arbetsgivare.

Landstingets upphandlingsenhet genomför upphandling och inköp av varor och tjänster på uppdrag av Landstinget Västernorrlands olika verksamheter i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU). En utveckling av enheten gör att vi satsar och söker nya medarbetare!

Publiceringsdatum
2013-09-04

Arbetsuppgifter
Upphandlingsenheten står inför stora utmaningar med mål att fördubbla värdet av genomförda upphandlingar. För att möjliggöra detta behöver vi anställa två avtalshandläggare.
Dina uppgifter blir att ha löpande kontakt med interna verksamheter och externa leverantörer eller andra personer i frågor som på något sätt berör upphandlingsprocessen, inköp, förmedla och inhämta rätt information och kontakter beroende på frågeställningen.
Det dagliga arbetet gentemot dina närmaste arbetskamrater är att stötta i den dagliga interna upphandlings-, inköpsprocessen så att den kan bedrivas på det mest effektiva och smidiga sätt. I din roll ingår i första hand att handlägga arbetsuppgifter som är kopplade till tecknade avtal av upphandlingsenheten och medverka/driva sortimentsgrupper men det kan även förekomma handläggning av ärenden kopplade till E-handel och inköpsservice.

Kvalifikationer
Du ska ha genomgått grundläggande 3 årig gymnasieutbildning, det är meriterande om du har högskoleutbildning (gärna ekonomexamen) och vi ser gärna att du har någon erfarenhet inom upphandlingsområdet. Det är en fördel med viss grundläggande kunskap om Lagen om Offentlig Upphandling (LOU), kännedom om landstingets organisation och dess verksamheter samt förhandlingsvana.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För detta arbete är det viktigt att du är utåtriktad, är lyhörd för kundbehov, att du är stresstålig och besitter en mycket god förmåga att kommunicera i tal och text med personer i och utanför vår organisation. Vidare är du intresserad av människor, samverkan och att på ett målinriktat sätt arbeta såväl självständigt som i grupp.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Visstidsanställning t o m sept 2014. Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-09-15
Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rerkyteringstjänster.
Ange följande referens när du ansöker: 13LS2104
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nils-Göran Johansson Upphandlingschef 070-1917517 nils.goran.johansson@lvn.se

Facklig kontakt
Anne Christina Öberg Nygren, Vision 060 18 18 62, 070 632 80 86

Företag
Landstinget Västernorrland, Upphandling

Adress
Landstinget Västernorrland, Upphandling
87185 Härnösand

Jobbnummer
1643766

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Västernorrland, Upphandling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Västernorrland, Upphandling: