Avtalsförvaltare till Stockholms stad

Stockholms kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Avtalsenheten som arbetsplats

Verksamhetsområde upphandling och inköp har en viktig roll i stadens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning.

Vi är idag 45 medarbetare inklusive verksamhetschef och enhetschefer. Avtalsenheten är en av tre enheter inom verksamhetsområde upphandling och inköp. Övriga enheter är upphandlingsenheten och e-handelsenheten. På avtalsenheten arbetar idag 13 personer i roller som avtalsförvaltare, kategoriledare, inköpare, systemadministratör, handläggare och enhetschef.

Vi utökar nu vårt team och söker avtalsförvaltare.

Vi erbjuder dig

En utvecklande roll med omväxlande arbetsuppgifter. Du ingår i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har ett stort driv och fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Teamet kännetecknas av en prestigelös kultur och som dessutom månar om samverkan och erfarenhetsbyte. Vi erbjuder goda möjligheter till friskvård och vi eftersträvar att våra medarbetare har en bra balans mellan arbete och privatliv. Det gör vi genom att erbjuda flexibel arbetstid och möjlighet att själv planera din tid med frihet under ansvar. Trivs du i rollen som konsult så har du här möjligheten att ha många interna kontakter och lära dig mycket om Stockholms stad och våra arbetsområden. Vi sitter i trevliga lokaler nära Globens t-bana och shoppingcenter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Du ansvarar för implementering, löpande förvaltning och uppföljning av ingångna avtal inom ditt ansvarsområde. Det innebär också att du är den som hanterar och administrerar sortimentsförändringar och prisjusteringar i stadens e-handelsverktyg.

Du tar proaktivt ansvar för dialog med stadens beställare, leverantörer och dina kollegor som arbetar i angränsande processteg och driver de frågor och ärenden som eventuellt uppstår inom de avtal du förvaltar. Du bidrar också till arbetet med nya upphandlingar genom att samla in och presentera återkoppling och lärdomar från föregående avtalsperiod. Vid behov driver du arbets- eller referensgrupper.

Du bidrar aktivt till en god arbetsmiljö och till kontinuerlig utveckling av våra processer och arbetssätt. Enheten är relativt ny och vi är fortfarande mitt uppe i vår utvecklingsresa men har nu kommit en god bit på väg.

Publiceringsdatum
2020-12-25

Profil
Du trivs med att själv driva, planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är noggrann och trivs med att omväxlande arbeta med såväl processutveckling som ren administration. Du behöver känna dig bekväm i uppgiften att tolka och vidareförmedla avtalsvillkor och omsätta dessa till instruktioner för användare.

Som person är du lugn, stabil och kontrollerad även i stressade situationer. Då arbetet innebär många kontakter, ställer detta stora krav på att du har god förmåga att kommunicera, samarbeta, skapa förtroende samt att du har ett stort servicemedvetande.

För den här tjänsten krävs att du:

- har erfarenhet av självständigt arbete inom inköp och god förståelse för hela inköpsprocessen
- kommunicerar obehindrat på svenska i tal och i skrift
- har en övergripande förståelse för LOU eller erfarenhet av att arbeta inom en på annat sätt starkt reglerad verksamhet
- har en relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande
- är van att använda IT-verktyg och goda kunskaper i Office-paketet.

Vi kommer vid den här rekryteringen lägga stor vikt vid personlig lämplighet, motivation och engagemang för tjänsten.

Är du en person som trivs med att ha ett varierande och utmanande arbete?

Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/5812".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling och inköp

Jobbnummer
5505133

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: