Avtalsförvaltare till inköpsenheten

Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Ekonomiavdelningen, som är en gemensam avdelning inom Polismyndigheten ansvarar för myndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service och inköpsverksamhet.

Enheten för inköp ansvarar för all anskaffning (exklusive IT) inom Polismyndigheten på både nationell och regional nivå. Inköpsverksamheten omfattar det strategiska inköpsarbetet baserat på kategoristyrning, upphandlingsverksamhet, den centrala lagerhanteringen och hanteringen av inköpsärenden. Polisen anskaffar årligen varor och tjänster för drygt 3,5 miljarder kronor.



Publiceringsdatum
2018-04-20

Arbetsuppgifter
I din roll som avtalsförvaltare ansvarar du för förvaltning av avtal och leverantörer samt verksamhetsförvaltning av Inköpsenhetens system för upphandling och avtal.

Polisens styrfilosofi kännetecknas av medarbetardriven verksamhetsutveckling. Målsättningen för det kategorirelaterade arbetet är att säkra verksamhetens behov av varor och tjänster tillmötesgås med rätt kvalitet och pris. Det kategoribaserade arbetssättet är nytt och det finns stora möjligheter att utveckla arbetssätt och innehåll.

Rollen som avtalsförvaltare kännetecknas av noggrannhet, kvalitet och hög serviceanda. Arbetet bedrivs i ett högt tempo och ställer krav på att kunna hantera många parallella arbetsuppgifter samt ha god förmåga att samverka.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Förvaltning av Polismyndighetens avtal och leverantörer genom bland annat avtalsuppföljning, avtalsadministration, förlängningar och uppsägning-ar, index- och prisjusteringar samt leverantörsuppföljning
• Förvaltning av Polismyndighetens kategoriskarta
• Verksamhetsförvaltning av upphandlings- och avtalssystemet Kommers



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning eller inköpsrelaterad eftergymnasial utbildning
• Minst två års erfarenhet av inköpsrelaterat arbete med avtal och leverantörer
• Minst ett års erfarenhet av verksamhetsförvaltning av system
• Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska

Meriterande
• Arbetat med kategoristyrning som arbetssätt
• Erfarenhet av att fånga upp verksamhetens behov av varor och tjänster
• Erfarenhet att driva förändrings- och utvecklingsarbete inom en inköps-verksamhet
• God kunskap om upphandlings-
lagstiftningen

Vi söker dig som har god analytisk förmåga och har ett strukturerat arbetssätt. Du ska vara service- och resultatinriktad, skapa förtroende och goda relationer genom ett konsultativt förhållningssätt. Som avtalsförvaltare är det viktigt att du har social kompetens, är lösningsorienterad och uthållig. Det är dessutom viktigt att du är driven, affärsmässig, utvecklingsinriktad och har intresse för att skapa nytta och mervärde för Polisen. För att uppnå goda resultat ser du betydelsen av att samverka tvärfunktionellt, såväl med interna funktioner som med externa aktörer. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningen
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kommer att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare Sara Fjellström 0722291868.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29 500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning Tillsvidare med 6 månaders provanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-20
Ange följande referens när du ansöker: C19166/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrik Lundgren 010-56 382 22

Företag
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
4097638

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen: