Avtalsförvaltare inom kategorin livsmedel och måltider
Stockholms kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2025-03-12
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.
Välkommen till oss
Verksamhetsområdet för upphandling och inköp har en viktig roll i stadens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning.
Hos oss finns specialister inom alla delar av inköpsprocessen Vi är idag drygt 60 medarbetare inklusive verksamhetschef och enhetschefer för enheterna avtal, upphandling och e-handel.
Rollen är placerad vid Avtalsenheten där vi i nuläget är totalt 22 personer i roller som avtalsförvaltare, metod- och analysstöd, kategoriledare, hållbarhetssamordnare och systemförvaltare.
Stockholms stad köper årligen livsmedel och måltider för stora belopp och nu söker vi dig som är en erfaren inköpare och har ett särskilt intresse för livsmedelsmarknaden.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig
en utmanande roll med stort fokus på kommunikation och innovation
möjlighet att vara direkt involverad i att driva utvecklingen mot Agenda 2030 inom ramen för upphandlade avtal
en plats bland engagerade och kunniga kollegor i en prestigelös kultur, där samverkan och erfarenhetsutbyte är en självklarhet
en aktivitetsbaserad arbetsplats i nyrenoverade lokaler vid Globen, nära tunnelbana och tvärbana
friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling
flexibel arbetstid, samt vinter- och sommararbetstid
god möjlighet att planera din tid utifrån förutsättningarna i pågående projekt
möjlighet att delvis arbeta hemifrån
Vår chef Anna Birath beskriver jobbet så här: "Som del av vårt team får du möjlighet att både utveckla och utvecklas. Det här är en roll där du ofta befinner dig i händelsernas centrum och det blir sällan långtråkigt, även om förändringsarbete i vår stora organisation kräver ett visst mått av uthållighet. Du har dagliga kontakter med kunder, kollegor och leverantörer. För mig är teamet otroligt viktigt, vi behöver alla känna att vi kan komma "hem" emellanåt för att stötta varandra och utbyta erfarenheter. Tillsammans är vi alltid starkare."
Läs gärna mer om våra förmåner
Läs mer om hur det är att vara en del av Stockholms stad
Din roll
I rollen som avtalsförvaltare har du det övergripande ansvaret för avtalen inom ditt ansvarsområde genom hela processen från implementering till avslut. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att du
proaktivt och kontinuerligt följer upp avtal som staden har med respektive leverantör
säkerställer att parterna följer avtalet och bidrar till kvalitetssäkrade leveranser
kommunicerar om avtalen med våra kunder i staden på ett målgruppsanpassat sätt
samarbetar tvärfunktionellt med kategoriledare, upphandlare och e-handelsansvariga
förhandlar
följer upp statistik
sköter administration
Vår verksamhet är intäktsfinansierad. Det innebär att du fungerar som internkonsult och jobbar med kunder inom Stockholms stad. Du rapporterar direkt till din enhetschef.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som
har flerårig och aktuell erfarenhet av självständigt arbete som inköpare i en komplex verksamhet inom livsmedelssektorn
är bekväm i att tolka och vidareförmedla avtalsvillkor
har god vana av att förhandla inom ramen för avtalade villkor
har stor IT-mognad; är van att använda it-baserade verktyg för upphandling, avtal och ärendehantering, goda kunskaper i Office-paketet och god vana att arbeta med stora datamängder
har en relevant eftergymnasial utbildning, eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
har mycket god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
Det är meriterande om du har
arbetat enligt lagen om offentlig upphandling (LOU)
erfarenhet från kommunal verksamhet
erfarenhet från grossist eller hotell- och restaurangkedja
goda projektledarkunskaper
För att trivas i rollen behöver du ha en god samarbetsförmåga. Du kommunicerar tydligt och stämmer av att budskapet når fram. Du ser till hela verksamhetens bästa. För att klara av rollen behöver du vara mål- och resultatorienterad vilket innebär att du planerar och driver ditt arbete på ett effektivt sätt samt kan anpassa din inriktning när förutsättningar ändras. Du är uthållig. Vidare är du utvecklingsinriktad och har modet att testa nya arbetssätt. Du är bekväm att arbeta med innovation och vågar testa nya produkter inom avtalet.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2025-03-12Övrig informationStockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/1420".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms stad, Serviceförvaltningen, Upphandling, Avtalsenheten
Kontakt Erik Selander, rekryteringskonsult
08-50811661 Jobbnummer 9218253