Avtalsförvaltare
Bostads AB Mimer / Företagsekonomjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bostads AB Mimer i Västerås Nu söker vi dig som vill bli vår nya Avtalsförvaltare till Mimer!
I över 100 år har Mimer varit med och byggt Västerås och dess stadsdelar till vad de är idag, och det tänkte vi fortsätta göra i 100 år till, minst. Hos oss präglas arbetet av våra värderingar omtanke, nytänkande och engagemang, men samtidigt av struktur genom hög kvalitet i det vi gör. Medarbetarengagemanget är högt, faktiskt högst i Sverige, 2020, enligt Great Place To Work, och vi värnar om våra kunder och om vår stad.
Du kommer ha ett helhetsansvar för alla hyresavtal avseende kommersiella lokaler i Mimers fastighetsbestånd. Rollen innebär förutom att säkerställa affärsmässighet i avtalshanteringen även mycket direktkontakter och relationsbyggande med hyresgästerna. Arbetet innebär också att vara ute på plats i fastighetsbeståndet och hålla kontakt med hyresgästerna och kontakten med dess hyresgäster.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Kontakt med lokalhyresgästerna
• Förhandlingar och upprättande av avtal
• Ansvar för processer och rutiner för uppföljning av avtal och vakanser mm.
• Strategiarbete avseende det kommersiella hyresavtalsbeståndet
• Räkna på lönsamhet vid ombyggnation/uthyrning
• Omförhandlingar, villkorsändringar och uppsägningar av hyresavtalen.
• Hitta lämpliga hyresgäster till Mimers kommersiella lokaler
• Vara samordnare och ansvarig för Mimers centrumanläggningar
• Representera Mimer i hyresnämnden gällande kommersiella lokaler
• Samverkan med distriktscheferna kring önskad områdesutveckling
• Ansvara för att aktuell lagstiftning inom området följs
Publiceringsdatum2022-02-15KvalifikationerUtbildningsbakgrund• Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande
Kompetens och yrkeserfarenhet
• Minst 3 års erfarenhet av förvaltning
• Tidigare erfarenhet av lokaluthyrning
• Nödvändig kännedom om hyreslagstiftning
• God digital kompetens och vilja att utveckla digitala lösningar framåt.
• B-körkort
• Svenska och engelska i tal och skrift
Dina personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du är:
Affärsmässighet, förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv.
Serviceinriktad, är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt beteende. Har intresse, vilja och förmåga att hjälp andra och anstränger sig i att leverera lösningar.
Självgående, tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.
Relationsskapande, är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang, skapar kontakter och underhåller dem.
Initiativtagande, tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.
Kvalitetsmedveten, är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa.
Tjänsten är tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 28 februari 2022, men urval kan komma att ske löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBostads AB Mimer
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bostads AB Mimer (org.nr 556019-3384),
http://www.mimer.nu/ Kontakt Wivecka
wivecka.ljungh@mimer.nu Jobbnummer 6343558
Observera att sista ansökningsdag har passerat.