Avtalsförvaltare

Fagersta kommun / Administratörsjobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fagersta kommun i Fagersta

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 300 invånare.

Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR.

Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad.

Om arbetsplatsen - det här är vi!
Fagersta och Norbergs kommuner bildade den 1 juli 2012 en gemensam ekonomiförvaltning, Norra Västmanlands ekonomiförvaltning (NVE).

Värdkommun är Fagersta.
Ekonomiförvaltningen svarar för ekonomiadministration och upphandling för Fagersta och Norbergs kommuner samt flera samverkansorganisationer.
I ekonomiförvaltningen finns 18 medarbetare som jobbar med ekonomiprocesserna, samt 3 medarbetare inom upphandling.

Ditt uppdrag
Som avtalsförvaltare blir du en viktig del av både ekonomiförvaltningen och kommunen i sin helhet. Tillsammans med kollegorna på upphandlingsfunktionen kommer du bland annat att arbeta med avtalsuppföljning, analysera statistik, utveckla inköpsmönster och affärsmässigheten i kommunen. Du bevakar avtalstider, avtalstrohet och arbetar med att identifiera effektiviseringspotentialer genom bland annat samordning och enhetliga arbetssätt. I arbetsuppgifterna ingår också att informera om aktuella avtal, ge råd och stöd till interna beställare.

Arbetet innebär även att du självständigt driver arbetet med att planera och genomföra förnyade konkurrensutsättningar och DIS-avrop i samverkan med verksamheten.

Upphandlingsarbetet utvecklas och förändras snabbt vilket medför arbetsuppgifter som kan förändras efterhand då behov och arbetssätt förändras.

Dina kvalifikationer och meriter
Du har minst gymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer likvärdiga för tjänsten.

Det är meriterande om du har kunskap om Lagen om offentlig upphandling samt övriga lagar och regelverk som styr offentlig upphandling.
Det är meriterande om du har erfarenhet av inköps- eller upphandlingsarbete, avtalsförvaltning eller e-handel.

Du är analytisk, kommunikativ och har en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Som person är du drivande och engagerad och utför dina arbetsuppgifter självständigt. Samarbete är viktigt inom vår förvaltning och därför ser vi teamkänsla som en betydelsefull egenskap.

Serviceanda och integritet är viktiga egenskaper i såväl externa som interna kontakter. Arbetet innebär kontakter såväl internt som externt, vilket kräver ett positivt och handlingsinriktat förhållningssätt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Publiceringsdatum
2023-09-25

Övrig information
Intervjuer sker fortlöpande och tjänsten kan komma tillsättas under ansökningstiden.

Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/162".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Fagersta kommun (org.nr 212000-2106)

Arbetsplats
Norra Västmanlands ekonomiförvaltning

Kontakt
Jenz Ek
0223-44706

Jobbnummer
8140082

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fagersta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fagersta kommun: