Avtalsförvaltare - Varor
Stockholms Stad:Verksamhetsområde upphandling / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Verksamhetsområde upphandling i Stockholm En annons från Stockholms stad.
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stockholms stads serviceförvaltning har i uppdrag att svara för stadens gemensamma löne- och ekonomiadministration, upphandling, kontaktcenter och växel. Verksamhetsområde Upphandling genomför koncerngemensam upphandling och avtalsförvaltning samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag inom områden som inte är gemensamma. Verksamheten ska i alla sammanhang uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Vi är idag 20 medarbetare inklusive verksamhetschef.
Vi utökar nu verksamheten och söker därför ytterligare avtalsförvaltare.
1 plats(er).Detta är en ny roll där du får möjlighet att vara med och forma tjänsten och ditt arbetssätt samt där det råder stora utvecklingsmöjligheter. I samråd med ansvarig upphandlare ansvarar du för löpande förvaltning och uppföljning av stadens centrala avtal rörande leveranser av varor och produkter såsom exempelvis förbrukningsvaror, kontorsmaterial och sjukvårdsprodukter. Förvaltningen omfattar även samordnade avtal såsom exempelvis vitvaror och leksaker.
Övriga arbetsuppgifter innebär bland annat att du:
• för dialog med stadens beställare rörande leverans- och sortimentsfrågor samt hanterar och administrerar sortimentsförändringar och prisjusteringar
• deltar i upphandlingsarbetet inom förbrukningsområdet
• följer upp och sammanställer statistik avseende verksamheternas inköp
• svarar även för att sammankalla och driva olika arbetsgrupper med representanter från berörda verksamheter
• har en löpande kontakt och dialog med såväl beställare som leverantörer och övriga intressenter
Vi söker dig med erfarenhet av arbete inom inköp och/eller avtalsförvaltning.
Du har även:
• erfarenhet av att hantera stora varukorgar med en stor mångfald av varor och produkter och därmed även många olika avtal
• relevant akademisk utbildning
• är van användare av IT-verktyg för hantering av sammanställning och presentation av inköpsstatistik, framför allt goda kunskaper i Excel
• det är meriterande om du har arbetat med uppföljning av miljökrav eller sociala krav
• arbetet innebär för övrigt många kontakter, vilket ställer stora krav på att du har god förmåga att kommunicera, samarbeta, skapa förtroende samt att du har ett stort servicemedvetande
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Är du dessutom en person som trivs med att ha ett varierande och utmanande arbete så är du varmt välkommen med din ansökan!
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs.
Arbetstid: Dagtid.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Verksamhetschef Upphandling Liselothe Engelgren,08-508 118 88
Eliana Hjelm, HR-konsult, 08-508 117 23,
eliana.hjelm@stockholm.seGiovanni Palusa, Vision, 08-508 110 33 (facklig)
Birgitta Naess, SACO, 08-508 40 623 (facklig)
Erfarenhet krävs
Publiceringsdatum2015-02-25Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-18
Ansökan skickas till:
Verksamhetsområde upphandling
Ange följande referens när du ansöker: A31113
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLiselothe Engelgren
FöretagStockholms Stad:Verksamhetsområde upphandling
AdressStockholms Stad:Verksamhetsområde upphandling
Box 7005
11220 Stockholm
Kontorsadress Jobbnummer 2180576
Observera att sista ansökningsdag har passerat.