Avtalscontroller, Upphandling och avtal

Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten i Karlstad

Landstinget i Värmland är länets största arbetsgivare med drygt 7 000 anställda.
Vi är en offensiv kunskapsorganisation med omkring
700 läkare, 2 200 sjuksköterskor, 80 psykologer, 120 kuratorer, 130 tandläkare och 330 anställda inom rehabiliteringsområdet - sjukgymnaster, arbetsterapeuter, dietister och logopeder. Därtill kommer många andra yrkesgrupper som behövs inom våra verksamheter.
Vårdcentraler och tandvårdskliniker finns i varje kommun
och akutsjukhus finns i Karlstad, Arvika och Torsby.
Välkommen till Landstinget i Värmland!
Landstinget i Värmland är en offensiv kunskapsorganisation. Vi arbetar med hälso- och sjukvård samt tandvård.

Publiceringsdatum
2011-05-04

Arbetsuppgifter
Vill du arbeta tillsammans med ett gäng positiva arbetskamrater på en utvecklande arbetsplats där du får ett brett kontaktnät såväl inom som utom landstinget?
Vi söker en avtalscontroller till enheten för Upphandling och avtal. Enheten är placerad i Karlstad och här arbetar för närvarande tolv personer. Som avtalscontroller kommer du att leda och genomföra förvaltning och uppföljning av befintliga avtal på ett affärsmässigt sätt.
I ditt arbete ingår bla
• analys av landstingets inköp och identifiering av besparingspotentialer,
• implementering och uppföljning av avtal,
• att anordna och medverka vid leverantörsdialoger, temadagar och utställningar,
• informations- och utbildningsinsatser till verksamheter inom landstinget,
• att stödja och vägleda landstingets beställare i upphandlings- och avtalsfrågor.

Kvalifikationer
Du ska ha utbildning på högskolenivå med inriktning mot ekonomi och gärna i kombination med utbildning/erfarenhet inom analys och marknad.
Det är en merit om du har erfarenhet av upphandling, förhandling och avtalsförvaltning.
Du bör dessutom ha
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift,
• vana och kunskap av arbete med ordbehandlings- och kalkylprogram.
Som person ska du vara positiv, mål- och kvalitetsinriktad, drivande och ha ett konsultativt förhållningssätt. Du har dessutom en utpräglad samarbetsförmåga och är en skicklig relationsskapare.
I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-31
Ange följande referens när du ansöker: Dnr CSK/110723
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Pia-Britt Hildebrand, upphandlingschef, 054-61 50 00 vx, 070-509 21 39

Facklig kontakt
Birgitta Mossberg, SACO, 054-61 54 47
Marianne Hjort, SKTF, 054-61 50 70

Företag
Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten

Adress
Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten
Landstinget i Värmland
65005 Karlstad

Jobbnummer
921709

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten: