Avtalscontroller/Upphandlare

Kristinehamns kommun, Ekonomi / Inköpar- och marknadsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Ekonomi i Kristinehamn

Vill du bli en i vårt upphandlingsteam och arbeta med tydlig fokus på avtalsuppföljning och upphandling? I så fall kan du vara rätt person för den här tjänsten! Vi söker nu en avtalscontroller/upphandlare till inköpsenheten.

Inköpsenheten består av fyra medarbetare. Vårt uppdrag är att vara stöd för all upphandling av varor, tjänster, entreprenader och IT-system tillsammans med berörd verksamhet, samt avtalsadministration och avtalsuppföljning. Vi ansvarar för samordning av kommunens upphandlingsverksamhet. Kommunen arbetar i upphandlingsverktyget Visma Tendsign och analysverktyget Bubo Bubo för avtalsuppföljning.

Vi är en del av ekonomiavdelningen och Kommunledningsförvaltningen. Vi arbetar kommunövergripande med att stärka samordning och samsyn mellan förvaltningarna i gemensamma frågor. Förvaltningen består av cirka 110 medarbetare inom avdelningarna ekonomi, kansli, IT, personal och planering.


Publiceringsdatum
2018-03-13

Arbetsuppgifter
I din roll som avtalscontroller kommer du att ha ett övergripande ansvar för avtalsuppföljning och systemansvar för analysverktyget Bubo Bubo. Det är viktigt att systematiskt följa upp de avtal som kommunen upphandlat, både internt och externt. Vi måste säkerställa att leverantörerna följer avtal så att kommunen får det som upphandlats till rätt kvalitet och pris, men även avtalstroheten internt i organisationen.

Du planerar och koordinerar avtalsmöten med leverantörer, analyserar, följer upp, dokumenterar och stödjer verksamheterna och övriga upphandlare i den löpande avtalsuppföljningen.

Tillsammans med övriga medarbetare på inköpsenheten är du delaktig i att utveckla kommunens upphandlingsarbete och system, genomföra internutbildningar samt informera och utbilda det lokala näringslivet avseende upphandlingsfrågor.

I rollen som upphandlare kommer du att självständigt driva, planera och genomföra upphandlingar inom olika kategorier. I din upphandlarroll kommer du främst att inrikta dig på upphandlingar av IT-system/It-applikationer, men även varor, tjänster och entreprenader kan bli aktuella beroende på upphandlingsbehov och arbetsbelastning på enheten.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av upphandlings-/inköpsarbete och uppföljning av avtal, gärna med erfarenhet inom offentlig sektor och av upphandlingar enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling). En annan lämplig bakgrund kan vara ekonom/controller. Det är meriterande om du har erfarenhet av upphandling av IT-system/It-applikationer samt projektledning, då kommunen står inför en omfattande digitaliseringsprocess och vi har behov av en medarbetare som inriktar sig mer inom detta område.

Du bör ha relevant utbildning och erfarenhet inom området, gärna en akademisk utbildning inom ekonomi, juridik, IT, eller annan utbildning och/eller erfarenhet som är relevant. Du behöver behärska Officepaketets olika delar och ha goda kunskaper i Excel och i att arbeta i IT-system. Erfarenhet av upphandlingsverktyget Visma Tendsign samt analysverktyg för avtalsuppföljning och/eller ekonomisystem är meriterande.

Som avtalscontroller/upphandlare kommer du att ha många kontakter. Det krävs därför att du besitter en god social kompetens och pedagogisk förmåga. Vidare är du drivande, strukturerad, analytisk, tar egna initiativ, har lätt för att få saker gjorda och självständigt kan leda projekt. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i såväl tal som skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

B-körkort krävs.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Här finns många spännande och utvecklande arbeten inom vitt skilda områden.

Tillsammans med våra cirka 2 000 medarbetare gör vi varje dag vårt bästa för Kristinehamns invånare. Som medarbetare ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt dagliga arbete på ett bra sätt.

Här är några exempel på våra förmåner:
• Friskvårdsbidrag
• Föräldrapenningtillägg
• Kostnadsfri medarbetarservice
• Kompetensutveckling
• Möjlighet till semesterväxling
• och mycket, mycket mer!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Intervjuer beräknas hållas i vecka 15-17.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-03
Ange följande referens när du ansöker: A763273
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristian Jeppsson kristian.jeppsson@kristinehamn.se 0550-88029

Företag
Kristinehamns kommun, Ekonomi

Adress
Kristinehamns kommun, Ekonomi
Kungsgatan 30
68184 Kristinehamn

Kontorsadress
Kungsgatan 30 68184 Kristinehamn

Jobbnummer
4016583

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristinehamns kommun, Ekonomi

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns kommun, Ekonomi: