Avtalscontroller till Tranemo kommun

Tranemo Kommun , Ekonomifunktionen / Controllerjobb / Tranemo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Tranemo, Svenljunga, Gislaved, Gnosjö, Ulricehamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tranemo Kommun , Ekonomifunktionen i Tranemo

I Tranemo kommun välkomnas du in i ett prestigelöst och teamorienterat klimat. Vi arbetar tillsammans för att uppnå våra mål och vi har stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter.

Tranemo kommuns ekonomiavdelning ansvarar för upphandlingsprocessen. Ekonomiavdelningen består av nio medarbetare, ekonomichef, ekonomer, ekonomiadministratörer, och upphandlare.
Nu söker vi en avtalscontroller till en nyinrättad tjänst, som kommer att vara en viktig kugge i inköpsarbetet kring hur vi arbetar med våra avtal och med våra leverantörer. Arbetet innebär en nära dialog med upphandlaren.

I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.
Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo.

Tranemo kommun Närheten till varandra bygger relationer för framtiden.




Publiceringsdatum
2020-03-20

Arbetsuppgifter
Som avtalscontroller kommer du att vara spindeln i nätet när det gäller avtalsfrågor, både internt och i kontakt med våra leverantörer. Du kommer att arbeta i nära samarbete med upphandlaren samt med beställare vid uppföljning av kommunens avtal.
Du kommer även att ansvara för vår avtalsdatabas samt sköta administration kring förlängningar m.m. av våra avtal. I uppdraget ingår också att vara den första kontakten när det gäller avtalsfrågor som kommer från verksamheten, samt från leverantörer.

En del av tjänsten innefattar också att ta fram och arbeta med inköpsstatistik. Utöver ovan förväntas avtalscontrollern självständigt kunna genomföra och stötta verksamheterna med direktupphandlingar och eventuellt förenklade och öppna förfaranden.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, juridik, upphandling eller motsvarande, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt.
• erfarenhet av avtalsutformning och avtalstolkning.
• goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel.

För att lyckas i rollen som avtalscontroller är det viktigt att du har ett intresse för inköp och avtalsförhållanden. Du tar egna initiativ, söker information och sätter dig snabbt in i upphandlade avtal. Det är meriterande om du har erfarenhet av upphandling/strategiskt inköp, särskilt kravställning av varor och tjänster i förfrågningsunderlag, samt om du har erfarenhet av att arbeta med avtalsuppföljning. Vidare är det meriterande om du har relevant utbildning inom avtalsrätt/köprätt samt om du har erfarenhet av offentlig upphandling/LOU.

Som avtalscontroller kommer du att ha många kontakter, både med kommunens verksamheter och med kommunens leverantörer. Det krävs därför att du besitter en god social kompetens och pedagogisk förmåga, samt att du är en god kommunikatör i frågor som gäller råd, stöd och support. Det är viktigt att du har ett konsultativt arbetssätt och kan skapa goda relationer och förtroende. Vidare är du drivande, strukturerad, analytisk, tar egna initiativ och har lätt för att få saker gjorda. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Arbetsgivaren kommer att tillämpa löpande urval för denna tjänst, så välkommen med din ansökan redan idag.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Tranemo Kommun , Ekonomifunktionen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "44/2020".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tranemo kommun (org.nr 212000-1462)

Arbetsplats
Tranemo Kommun , Ekonomifunktionen

Jobbnummer
5160322

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tranemo Kommun , Ekonomifunktionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tranemo Kommun , Ekonomifunktionen: