Avtalscontroller till Lokalförsörjningsenheten

Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
2018-10-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avtalscontroller till Lokalförsörjningsenheten" (publicerad 2019-04-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Vill du vara med och bidra till ett växande Örebro? Genom att tillföra ytterligare en kompetens till Stadsbyggnad kan du vara den som gör oss bättre!

Vi har en stark tillväxt, kraftig befolkningsökning och några av landets bästa universitetsutbildningar. Vi har också ett av Sveriges bästa logistiklägen, effektiva kommunala processer och en hög ambition i att skapa hållbar utveckling. Örebro är en stad som hela tiden utvecklas - och det går fort. Stadsbyggnadsförvaltningen är navet i denna utveckling och med politiken som uppdragsgivare och medborgarna i fokus leder och utvecklar vi samhällsbyggnadsprocessen. Vi arbetar enligt den omtalade Örebromodellen där god planberedskap och långsiktighet kombinerat med flexibilitet och proaktiva arbetssätt är nycklarna till framgång.

På Stadsbyggnad levererar vi förutsättningar för kommunen att växa genom planering och markförsäljning. I en kommun som utvecklas är behovet av nya lokaler och andra lokalförändringar stort. Just nu planeras flera förskolor, skolor och vård- och omsorgsboenden där kommunen ska vara hyresgäst.

Publiceringsdatum
2018-10-19

Om tjänsten
Lokalförsörjningsenhetens uppdrag är att säkerställa ändamålsenliga lokaler för kommunens verksamheter samt planera för kommunens långsiktiga behov av bl. a. förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden samt övrig samhällsservice genom en strategisk planering för den växande staden. Lokalförsörjningsenheten omsätter nära en miljard kronor i hyresavtal.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• ansvara för avtal (ekonomi och juridik)
• stöd för enhetens strateger och planerare i avtalsfrågor inom lokalförsörjning
• arbeta med utveckling av arbetsrutiner, tjänster och avtal inom lokalförsörjningsområdet
• arbeta med vår digitaliseringsprocess
• identifiera behov och säkerställa god samverkan och arbetsflöden internt inom kommunen
• omvärldsbevaka och vidareutveckla samarbete och arbetsprocesser med fastighetsägare och övriga externa samverkanspartners

Kompetenser
• akademisk examen inom juridik, ekonomi, fastigheter eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• arbetslivserfarenhet av fastighetsjuridik, hyresjuridik och avtalsrätt
• förhandlingsvana inom fastighetsområdet

Du ska ha förmågan att prioritera utifrån förutsättningar med fokus på givna uppdrag och mål. Du ska trivas i en förändringsbejakande miljö och är mål- och lösningsfokuserad. Arbetet kräver att du som person är strategisk, strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt och har en god förmåga att fatta beslut. Du ska vara lyhörd, ha en god kommunikativ förmåga och vågar ta diskussion för verksamhetens bästa och ha lätt för att ta kontakter, skapa och behålla goda relationer både inom kommunen såsom externt med samarbetspartners och medborgare. Du har även ett öppet sinne, nyfikenhet och vilja att utveckla och utvecklas i takt med verksamhetens förändring.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande
• erfarenhet av lokalförsörjning
• erfarenhet av att leda och driva förändrings- och utvecklingsarbete
• erfarenhet av politiskt styrd verksamhet
• erfarenhet av att arbeta med ekonomiskt ansvar

Omfattning och tillträde
Tillsvidare, 100 %
Tillträde: snarast enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Lokalförsörjningsenheten tillhör förvaltningen Stadsbyggnad och består av 15 medarbetare där enhetschefen tillsammans med planerare och strateger, en projektledare och en lokalförsörjningscontroller samverkar och ansvarar för kommunens översiktliga lokalplanering. Nu behöver vi komplettera teamet med en avtalscontroller.
Läs mer om de pågående projekten på http:www.orebro.se/byggorebro

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 8 november 2018.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Christine Esbjörnsson, Enhetschef 019- 21 14 11
Patrik Simonsson, SACO 019-21 13 66
Åsa Ekblom, Vision 019-21 16 08

Företag
Örebro Kommun

Adress
Örebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro

Kontorsadress
Box 30060

Jobbnummer
4411711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: