Avtalscontroller till Ledningsstöd i Östersund

Statens Servicecenter / Controllerjobb / Östersund
2021-02-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avtalscontroller till Ledningsstöd i Östersund" (publicerad 2022-09-09) ⬅️


Visa alla controllerjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vi söker en avtalscontroller som vill vara med och medverka till att utforma, renodla och implementera ett divisionsgemensamt arbetssätt gällande avtalsförvaltning. Totalt är vi drygt 400 medarbetare inom division myndighetsservice som arbetar med service mot andra statliga myndigheter.

Tjänsten ligger inom ramen för avdelningen Ledningsstöd som har verksamhet i Östersund, Gävle, Stockholm och Norrköping.

Avdelningen för Ledningsstöd har verksamhetsansvar för:

• Samordning och planering för anslutning av nya kundmyndigheter till våra tjänsteområden.
• Förvaltning av divisionens verksamhetssystem.
• Divisionens utvecklingsarbete.
• Processarbetet inom divisionen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Statens servicecenters verksamhet och tjänster utförs till stor del i verksamhetssystem upphandlade via privata leverantörer genom licensavtal, tjänsteavtal och konsultavtal. Division Myndighetsservice ansvarar för avtalsförvaltningen kopplad till divisionens tjänsteleveranser inom områdena lön, ekonomi och e-handel.

Tjänsten inbegriper ett ansvar att medverka till att utforma, renodla och implementera ett divisionsgemensamt arbetssätt gällande avtalsförvaltning under hela avtalets livstid, från upphandling till utvärdering inför förnyad upphandling eller avveckling.

Utöver detta behöver verktyg och ett metodstöd utformas för kontinuerlig uppföljning av leverans, intern administration och dokumentering av avtalet. Kontakt med leverantören, intern spridning av kunskap om avtalet och kompetens för tolkning av avtalet är andra uppgifter inom ramen för denna tjänst.

Du kommer också medverka i arbetet med framtagande av nya leverantörsavtal tillsammans med andra interna myndighetsfunktioner samt bidra i hantering av avtalstvister och andra frågor kopplade till löpande avtalsförvaltning.

Du har erfarenhet av IT-avtal, outsourcing, dataskyddsfrågor eller offentlig upphandling. Du förväntas i din rådgivningsroll kunna agera på ett affärsstrategiskt sätt inom ramen för divisionens leverantörsrelationer.

Du kommer att ha många kontakter med övriga delar av myndigheten, främst mot IT-, rätts- och inköpsavdelningen. Kontakter med leverantörer och andra myndigheter är också vanligt förekommande. Mot bakgrund av myndighetens uppdrag är frågorna ofta utmanande och komplexa, samt ställer stora krav på analysförmåga och förståelse för verksamheten.

Publiceringsdatum
2021-02-01

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Akademisk examen inom ekonomi, juridik eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Erfarenhet av avtalsuppföljande arbete och goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU).

Vidare ska du ha följande förmågor:

• God analytisk förmåga.
• Lösningsinriktad och bidrar med nya lösningar.
• Ha god samarbetsförmåga, både med interna- och externa parter.
• Planerar och strukturerar utförandet av arbetsuppgifterna.
• Tar självständigt ansvar för arbetsuppgifterna.
• Ha viljan att bidra med positivitet i ett klimat där vi har högt i tak.
• Kommunicerar väl på svenska i tal och skrift.

Dessutom är det meriterande om du har:

• Erfarenhet av arbete med IT-avtal, outsourcing, dataskyddsfrågor.
• Erfarenhet från statlig verksamhet och förståelse för det statliga regelverket.

Övrig information
Anställningen är tillsvidare och heltid. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Startdatum efter överenskommelse.

Placeringsort: Östersund, Gävle eller Stockholm

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 28 februari 2021. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Jobbnummer
5550158

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: