Avtalscontroller till Enhet för Leverantörsstyrning i Lund

Region Skåne, Koncernkontoret / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Koncernkontoret i Lund, Malmö, Trelleborg, Helsingborg, Ystad eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Den nyinrättade avdelningen för digitalisering, IT och e-hälsa har som uppdrag att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö. Uppdraget är långsiktigt och omfattar utveckling samt införande av kommande e-hälsotjänster. Arbetet sker i samverkan med regionens vårdförvaltningar och avdelningen ansvarar även för drift och effektiv avveckling av dagens befintliga IT-miljö.

På enheten för Leverantörsstyrning inom Området för IT teknik och förvaltning finns idag cirka 120 medarbetare. Våra medarbetare har unik kompetens och är högspecialiserade inom flera tekniska områden. Tillgänglighet och säker leverans är av största vikt i det dagliga arbetet.


Publiceringsdatum
2017-09-28

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en avtalscontroller (AC) till enheten för Leverantörsstyrning som ska hjälpa och stödja våra systemansvariga (SA) med att hantera deras avtal för stödsystem inom område IT, teknik och förvaltning. Du kan komma att verka på såväl operativ som taktisk nivå. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att vägleda och rekommendera på vilket sätt SA skall samverka med sin leverantör och hur Region Skåne skall få optimal utväxling av sina avtal. Du hjälper till med att arbeta fram långsiktiga planer och agenda som presenteras på taktisk och strategisk nivå i enlighet med Region Skånes förvaltningsmodell.

Arbetet omfattar bland annat leverantörsstyrning, leverantörsmöten, avtalsuppföljning och ekonomisk uppföljning. I rollen blir du en viktig kugge för att utveckla avtal på kort och lång sikt.

Arbetsuppgifterna innebär:
• att besitta affärsmannaskap och ha förmåga och förståelse för hur du kan utveckla samarbetet med systemansvariga och deras leverantörer och därigenom skapa en långsiktig förtroendefull samverkan
• att ha stor förståelse för de olika leverantörsavtalen inom ditt stödsystemsområde och kunskap om övriga relevanta avtal som kan påverka dessa leveranser
• övergripande förståelse för verksamheternas behov med beröring IT
• att stödja SA i den tjänstebaserade leveransen till kund/verksamhet
• att stöda SA i att bevaka uppsägningstider och vid förlängningar av avtal
• att tillsammans med SA och inköpsfunktionen ta fram nya revisioner av avtalsbilagor såsom exempelvis prisbilagor och tjänstebilagor
• att stödja SA med hantering av kommersiella avtalsfrågor såsom utvidgning av avtal, utveckling m.m
• att ingå i leverantörsstyrnings ledningsgrupp
• att ansvara för en konsoliderad avtalsuppföljning av stödsystem såsom ekonomi och leveranskvalité

Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag med stora möjligheter att växa och utvecklas tillsammans med oss.


Kvalifikationer
Du bör ha dokumenterade kunskaper inom avtalshantering, relevanta regelverk, samt med fördel erfarenhet av multisourcade miljöer. Samarbets- och ledarförmåga samt förmåga att ha många bollar i luften samtidigt är av stor vikt då du är i händelsernas centrum. Du behöver vara en relationsbyggare med stor integritet samtidigt som du är målinriktad och strukturerad i ditt arbetssätt.

Akademiska studier inom juridik, inköp, teknik, ekonomi, vård, eller motsvarande dokumenterad flerårig yrkeserfarenhet är meriterande. Kompetens inom juridikområdet, certifieringar såsom till exempel ITIL v 3, bakgrund inom vårdverksamhet och/eller erfarenhet av leverantörsstyrning är meriterande. Tjänsten kräver giltigt körkort, samt goda kunskaper i svenska och engelska språket i såväl tal som skrift. Du är en social person som är mycket stresstålig och serviceinriktad. Därtill är du analytisk och flexibel.

Stor vikt kommer att läggas vid balansen mellan färdighet, verksamhetserfarenhet och personlighet.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 800 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö.

www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-12
Ange följande referens när du ansöker: A718028
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Astrid Persson, Enhetschef astrid.persson@skane.se 0768-87 06 46

Företag
Region Skåne, Koncernkontoret

Adress
Region Skåne, Koncernkontoret
Västra Storgatan 12
29189 Kristianstad

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
3723943

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Koncernkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Koncernkontoret: