Avtalscontroller städ- och hygientjänster

Gävle kommun, Kommunledningskontoret Ekonomiavdelningen / Hälsoskyddsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla hälsoskyddsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Kommunledningskontoret Ekonomiavdelningen i Gävle

Gävles 95 000 invånare bor vid havet, strax norr om Stockholm, där väg, järnväg och hamn möts. Näringslivet är varierat och Gevalia, Läkerol och Mackmyra svensk whisky är några av regionens varumärken. Högskolan i Gävle erbjuder sina 12 000 studenter över 40 utbildningsprogram.
Gävle kommun är regionens största arbetsgivare med 7000 anställda och sex miljarder i omsättning. Verksamheten är bred och omfattar allt från skola, omsorg och kultur till väghållning, miljöfrågor och turism. Vi arbetar utifrån en gemensam värdegrund med bemötande, samarbete och kvalitet i fokus.
Välkommen ombord!
Kommunledningskontoret arbetar direkt under kommunstyrelsen. I uppdraget ingår att samordna arbetet mellan kommunens olika förvaltningar och bolag samt ansvara för det övergripande strategiska utvecklingsarbetet i kommunen.
Tjänsten som avtalscontroller är placerad inom ekonomiavdelningen som är en av kommunledningskontorets sju avdelningar. Verksamheten omfattar ekonomisk styrning, ledning, uppföljning, inköps- och fastighetsstrategiska frågor.

Publiceringsdatum
2011-04-28

Arbetsuppgifter
Avtalscontrollern följer upp och driver utvecklingen framåt inom kommunen på de produkter/tjänster som ingår i ansvarsområdet -städ och hygien. Du koordinerar och ansvarar för samordning inom området och verkar som kundens förlängda arm. Genom stöd och kompetens säkrar avtalscontrollern att kunden erhåller bästa möjliga produkt/tjänst samtidigt som Gäve kommuns övergripande mål säkerställs.
Avtalscontrollern förväntas driva förbättringsprojekt inom sitt ansvarsområde och aktivt verka för genomförande. Du arbetar mycket med Gävle kommuns största enskilda entreprenörsavtal, kost och städ.
I arbetsuppgifterna ingår även att följa upp, utvärdera och vid behov genomföra korrigerande åtgärder avseende att säkra entreprenörens utförande och därmed verksamhetens och avtalens uppfyllnad och positiva utveckling. Uppdraget innebär också att säkerställa kommunens krav vid framtida upphandlingar.
Aktiv omvärldsbevakning inom städ- och hygienområdet samt upprätthållande av kontakter med myndigheter, förvaltningar, bolag och övriga intressenter ryms inom ramen för uppdraget.
Avtalscontrollern är en kommunikationskanal mellan förvaltningar, bolag och entreprenör och stödjer de interna kunderna i teknik- och avtalsfrågor inom städ- och hygienområdet.

Kvalifikationer
Du ska ha en för tjänsten relevant högskoleutbildning alternativt erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Arbetet kräver att du har erfarenhet inom arbetsområdet städ- och hygien. Du ska även ha erfarenhet av kvalitets- och miljöledningsarbete och/eller erfarenhet av arbete med inköp och avtal.
Vi ser det som meriterande om du har SRY eller annan likvärdig utbildning och/eller erfarenhet från fastighetstekniska branschen som att du till exempel har förmåga att tolka och förstå fastighetsritningar och en god förståelse för olika städtekniker och kemikaliers påverkan på miljö och underlag.
Det är även meriterande om du har ledarerfarenhet samt kunskap om de offentliga upphandlingslagarna och/eller AB 92/AB 04 eller annan entreprenadupphandling.
Arbetet ställer höga krav på din sociala förmåga. Du kan skapa och underhålla relationer med samarbetspartners samt ställa krav såväl som medla och på ett pedagogiskt sätt framföra budskap. Du är drivande med en vilja att utveckla arbetssätt och metodik inom arbetsområdet. Vi värdesätter att du har ett affärsmässigt, visionärt förhållningssätt och kan arbeta mot övergripande mål.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-20
Gävle kommun verkar för jämställdhet och likabehandling på arbetsplatserna.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ange följande referens när du ansöker: KLK 04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Mikael Hallqvist, 026-17 81 71

Facklig kontakt
Lena Arnberg, 026-17 80 05
Karin Jansson, 026-17 80 47

Företag
Gävle kommun, Kommunledningskontoret Ekonomiavdelningen

Adress
Gävle kommun, Kommunledningskontoret Ekonomiavdelningen
Stadshuset
80184 Gävle

Jobbnummer
916824

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Kommunledningskontoret Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Kommunledningskontoret Ekonomiavdelningen: