Avtalscontroller som brinner för entreprenörsstyrning

Jurek Rekrytering & Bemanning / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Om verksamheten

<I>Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Publiceringsdatum
2016-11-29

Dina arbetsuppgifter
Vill du arbeta i en organisation med tydligt fokus på upphandling och avtalsuppföljning? Jobbar du redan som avtalscontroller eller är i början av din karriär och vill utvecklas inom detta? I så fall kan du vara den vi söker.
I Solna stad arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Solna blev utsedda till Årets Superkommun bland landets storstadskommuner i en rankning genomförd av tidningen Dagens Samhälle tidigare i år. Rankningen bygger på en samlad bedömning av bland annat kommunal ekonomi, näringsliv och förbindelser. Även i tidningen Fokus rankning Bäst att bo hamnar Solna på en topplacering.

Tekniska förvaltningen ansvarar för planering och skötsel av stadsmiljön och förvaltar stadens fastigheter. Andra ansvarsområden är renhållning, trafik, mätning och kartor. Vi arbetar för att Solna ska erbjuda ren, trygg och snygg stadsmiljö

Vad innebär arbetet?

Som avtalscontroller hos oss arbetar du aktivt med entreprenörsstyrning, avtalsuppföljning och uppföljning av avtalsrelationer.
2017 påbörjas arbetet med att digitalisera inköpsprocessen för tjänstebeställningar. Hela från behov till betald faktura ska ske elektroniskt.
Du får en nyckelroll i processutvecklings- och digitaliseringsarbetet.
Du planerar, koordinerar och dokumenterar kontraktsmöten samt stödjer löpande verksamheternas entreprenörsstyrning och avtalsuppföljning. Du ger råd och stöd i avropsprocessen och arbetar löpande med nyckeltal och analyser.

Staden har väl utvecklade styrdokument och processtöd för både upphandling, entreprenörsstyrning och avtalsuppföljning som du använder i ditt dagliga arbete.
Tillsammans med dina kollegor bidrar du till hela förvaltningens verksamhets- och processutveckling och delar med dig av din kunskap inom upphandlingslagstiftning. Arbetet innebär också kontinuerlig kontakt och dialog med såväl beställare som leverantörer och övriga intressenter.
Tjänsten är placerad vid tekniska förvaltningens stab för upphandling och avtalsuppföljning och du rapporterar till stabschefen.

Vem är du?

Du är högskoleutbildad ekonom eller ingenjör, alternativt yrkesutbildad inom upphandling eller inköp. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet/förståelse för leverantörsstyrning inom offentlig sektor, gärna ifrån kommunal verksamhet. Erfarenhet av entreprenörsstyrning och/eller de allmänna bestämmelserna inom byggbranschen är meriterande.

För att lyckas i rollen som avtalscontroller är det viktigt att du har ett stort intresse för inköp och avtalsförhållanden. Du tar egna initiativ, söker information och sätter dig noga in i upphandlade avtal. Du trivs i sammanhang av utveckling och förändring.
Eftersom all entreprenörsstyrning sker i nära samverkan med kollegor ska du ha lätt att samarbeta med andra människor.
Du behärskar svenska språket väl i tal och skrift, har en god stilistisk förmåga och anpassar din kommunikation till både målgrupp och situation.
Du är van vid att arbeta metodiskt och strukturerat mot tydliga deadlines.

För tjänsten krävs att du behärskar Officepaketet väl och att du har mycket goda kunskaper i Excel. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i digitala upphandlingsverktyg, Tendsign och Creditsafe är meriterande.

Du erbjuds

En mycket spännande och utvecklande roll i en expansiv och framgångsrik kommun.

I rollen som avtalscontroller i Solna stad har du nära till beslutsvägarna och dina kontaktytor är många och du har mycket samarbete med människor både externt och internt.
Du kommer även att ingå i nätverket Norrorts Förenade Inköpare (NOFI) och Sveriges Offentliga Inköpare (SOI).

Är du rätt person för oss erbjuds du en nyckelroll inom en väl fungerande verksamhet med engagerade och motiverade medarbetare.
Varmt välkommen med din ansökan!

Mer information
Joakim Folmer-Hansen, Senior konsult
Jurek Executive Search
073-987 97 22
Joakim.folmerhansen@jurekexecutive.se

Start:

Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag

20161231, men intervjuer kommer att ske löpande så kom gärna in med intresseanmälan så snart som möjligt

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-31
Ange följande referens när du ansöker: 4227
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Joakim Folmer-Hansen

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Jobbnummer
3185966

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: