Avtalscontroller sökes omgående - Stockholm
Sway Sourcing Sweden AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sway Sourcing Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Södertälje eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-09-25ArbetsuppgifterUppdraget är på heltid under 12 månader för att utföra uppdraget som avtalscontroller för vår kunds avtalsarbete. Uppdraget innebär att koordinera och leda arbete med avtal, inklusive förvaltning, uppföljning och analys av genomförda upphandlingar för förbättringar. Efter 12 månader, finns det möjlighet att justera till en 50% roll efter dialog med kunden och oss.
Förväntat resultat
Utföra undersökningar av leverantörer och verifiera att de uppfyller krav som kreditvärdighet, försäkringar och avtalsmässiga nivåer under avtalsperioden. Årliga stickprovskontroller genomförs baserat på interna kontrollrutiner, med hjälp av en fördefinierad checklista, för att granska ingångna avtal. Ta ledningen och vara sammankallande i entreprenadupphandlingsrådet, där förvaltningens olika avdelningar samlas.
I rollen ingår det att säkerställa efterlevnad av avtalskrav, följa interna rutiner och processer, hantera avvikelser korrekt, stödja vid möten, indexera ramavtal, ansvara för avtalsdatabasen, säkerställa att avtalsbeslut tas av avtalsägaren, säga upp eller förlänga enligt respektive avtalsperiod, stödja vid direktupphandlingar och avrop, samt hjälpa avtalsägare och förvaltare med upphandlings- och avtalsfrågor. Konsulten är underställd administrativa chefen.
Skallkrav
• Passande högskoleutbildning: Konsulten behöver ha avslutat en utbildning vid högskola eller universitet inom områden såsom ekonomi, juridik, offentlig förvaltning eller annan relevant utbildning relaterad till avtalsförvaltning och upphandling.
• Erfarenhet av 1-3 år inom liknande roller: Konsulten måste ha arbetat som avtalscontroller, upphandlare eller i en liknande position i minst 1-3 år. Under denna tid bör konsulten ha genomfört flera uppdrag som innefattar avtalsuppföljning, upphandlingar och avtalsförvaltning.
• Uppföljning och förvaltning av avtal: Konsulten behöver ha bevisad erfarenhet av att följa upp undertecknade avtal, inklusive att säkerställa att leverantörer följer avtalade villkor och hantera eventuella avvikelser och avtalsförlängningar.
• Kunskaper i LOU: Konsulten måste ha gedigen kännedom om Lagen om offentlig upphandling och kunna tillämpa denna lag i det dagliga arbetet.
• Användning av avtalsdatabas och avtalsadministrationssystem: Konsulten förväntas ha erfarenhet av att arbeta med TendSign och Kommers.
Börkrav
• Fördelaktigt med utbildning inom upphandling eller avtalsrätt.
• Positivt med särskild utbildning eller kurser inom offentlig upphandling (LOU), avtalsrätt eller liknande områden.
• Meriterande med certifieringar inom upphandlings- och avtalsområdet, som CIPS (Certified International Procurement Professional) eller liknande.
• Fördelaktigt med erfarenhet inom offentlig sektor: Erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor eller liknande omgivning är en fördel, särskilt inom projekt för samhällsutveckling där det krävs förståelse för regler och riktlinjer för offentlig upphandling.
• Arbete i tvärfunktionella team: Det är en tillgång om konsulten har erfarenhet av att samarbeta med olika avdelningar och intressenter, inklusive att leda möten och koordinera aktiviteter kring upphandlingar och avtal.
Dina personliga egenskaper• Kunna ta ansvar för sin egen ledning, bidra med idéer för hur tjänsten kan utformas och vilka uppgifter som ska utföras samt aktivt upptäcka och åtgärda brister och fel.
• Använda kommunikation och pedagogik i sitt tillvägagångssätt för att tillsammans med förvaltningen utveckla och driva arbetet med avtal och upphandlingar för att skapa en bra och trygg arbetsmiljö och kultur.
Övriga krav
• Minst två referensuppdrag med följande information: Uppdragsnamn och typ, omfattning och värde. Konsulter som utförde uppdraget. Planering, utförande, resultat och uppföljning av uppdraget. Uppdragsperiod: start- och slutdatum.
Säkerhetskrav
Om konsulten anser att hens uppgifter omfattas av sekretess bör detta motiveras i det personliga brevet. Om inte, förväntas det att det inte finns skäl till sekretess.
Tillträde och ansökan
Startdatum: 9 oktober 2024
Slutdatum: 30 augusti 2026, möjlighet till 1 månaders förlängning vid 2 tillfällen
Ansök senast: 2024-10-03
Omfattning: 100%
Ort: Stockholm
Kontaktperson: 0790 06 27 11
Urval och intervjuer sker löpande!
Om företagetSway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1038".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sway Sourcing Sweden AB (org.nr 559360-7517),
https://swaysourcing.com/ Arbetsplats Sway Sourcing
Kontakt Isabel Tataje
isabel@swaysourcing.com +46 79 006 27 11 Jobbnummer 8919534
Observera att sista ansökningsdag har passerat.