Avtalscontroller, Inköpsenhetens kategoriteam Forensik, ekonomi
Polismyndigheten i Stockholms län / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholms län i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Täby,
Södertälje eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Beskrivning av arbetsplats
Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.
Inköpsenheten ansvarar för all anskaffning inom Polismyndigheten på både nationell och regional nivå. Inköpsverksamheten omfattar det strategiska inköpsarbetet baserat på kategoristyrning, upphandlingsverksamhet, den centrala lagerhanteringen och hanteringen av inköpsärenden. Polisen anskaffar årligen varor och tjänster för drygt 3,5 miljarder kronor.
Publiceringsdatum2020-06-02Dina arbetsuppgifterI rollen som avtalscontroller arbetar du framförallt med att förvalta kategoriteamets avtal. Det innebär att du är ansvarig för implementeringen av avtal såväl internt som externt mot leverantörer, Du följer upp att leverantörerna fullföljer sina åtaganden i enlighet med avtalade villkor genom löpande dialog med såväl beställare som leverantörskontakter. Du stödjer beställare i leverantörskontakter som kan vara nödvändiga vid brister i leveranser. Du genomför systematiska avtalsuppföljningar och utvärdering av avtal inför avtalsförlängning. Detta syftar till att förbättra kvaliteten i avtalsinnehåll och leverantörers prestationer samt att förbättra Polismyndigheten som beställare.
Dessutom ingår att följa upp faktisk förbrukning i förhållande till prognostiserad förbrukning samt att göra mer omfattande regelbundna spendanalyser för att se trender och skapa underlag till strategier för kommande upphandlingar. Det kan även bli aktuellt för dig att genomföra upphandlingar. Arbetet kräver nära samarbete såväl inom teamet som med interna experter och täta kontakter med våra leverantörer.
Vi vill arbeta kontinuerligt med hur vi samverkar med leverantörerna och din roll är att identifiera utvecklingsområden och utvecklingsmöjligheter.
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
akademisk examen eller annan eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi, juridik eller annan, för tjänsten, relevant utbildning
några års erfarenhet av kvalificerad affärsförvaltning
några års erfarenhet av Inköps- och/eller upphandlingsarbete från antingen inköpsidan eller leverantörssidan.
kunskap om upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) eller lagen om upphandling inom försvars, - och säkerhetsområdet (LUFS)
kvalificerad erfarenhet av arbete med MS Office
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
erfarenhet av arbete med avtalsförvaltning i privat verksamhet
erfarenhet av arbete i stor inköpsorganisation
erfarenhet av arbete enligt kategoristyrd arbetsmetod för inköp
erfarenhet av projektbaserat arbetssätt
För att lyckas i rollen behöver du trivas med att arbeta med utveckling och självständigt driva dina egna ärenden. Du har en god förmåga att analysera och strukturera samt stimuleras av att arbeta serviceintrikat i samarbete med både interna kollegor och externa parter.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
KontaktHar du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Anna Ersson, tfn 010-56 385 39
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Marie Nilsson,
marie-s.nilsson@polisen.seFackliga företrädare
Fredrik Bergh, SACO, tfn 010-563 91 37
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27
Övrig information:
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm eller Linköping
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Avtalskontroller
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen. se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till
jobb.na@polisen.se senast måndagen den 22 juni 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter samt anger vilken ort du söker till, Stockholm eller Linköping. Märk din ansökan med ref. nr A283.759/2020, avtalscontroller i Stockholm och/eller Linköping i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A283.759/2020 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på
www.polisen.se/personuppgifter/rekryteringDin ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2020-06-22
AdressPolismyndigheten i Stockholms län
Norra Agnegatan 33 - 37
10675 STOCKHOLM
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är " A283.759/2020".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Norra Agnegatan 33 - 37 (
visa karta)
106 75 STOCKHOLM
Ansökan E-post:
jobb.na@polisen.se Arbetsplats Polismyndigheten i Stockholms län
Jobbnummer 5249760
Observera att sista ansökningsdag har passerat.