Avtalscontroller, administrativa staben, upphandling och avtal

Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten i Karlstad

Du har stora möjligheter till ett rikare liv i Värmland.
Du som bor här, och du som gästar Värmland, har länets alla rikedomar runt hörnet; natur, kultur och en bra livsmiljö.
Du som kommer i kontakt med oss, som medborgare eller medarbetare, har ett utvecklande och stimulerande möte att se fram emot.

Välkommen till Landstinget i Värmland!

Landstinget i Värmland är en offensiv kunskapsorganisation. Vi arbetar med hälso- och sjukvård samt tandvård.

Publiceringsdatum
2013-10-25

Arbetsuppgifter
Är du rätt person för oss? Vi söker en driven och engagerad avtalscontroller till enheten för upphandling och avtal. Enhetens uppgifter är att utföra upphandlingar enligt LOU/LOV samt att bedriva avtalsvård på ett strategiskt och för landstinget ändamålsenligt sätt. Vi arbetar kontinuerligt med att effektivisera och utveckla upphandlings- och avtalsprocesser såväl internt som externt.
Enheten är placerad i Karlstad och här arbetar tretton personer. Som avtalscontroller kommer du att leda och genomföra förvaltning och uppföljning av befintliga avtal på ett affärsmässigt sätt.

I ditt arbete ingår bla
• analys av landstingets inköp och identifiering av besparingspotentialer,
• implementering och uppföljning av avtal,
• att anordna och medverka vid leverantörsdialoger, temadagar, nätverksträffar och utställningar,
• informations- och utbildningsinsatser till verksamheter inom landstinget,
• att stödja och vägleda landstingets beställare i upphandlings- och avtalsfrågor.

Kvalifikationer
Du har akademisk utbildning med för tjänsten relevanta ämnen som ekonomi, analys, projektledning eller annan utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig. Du bör ha erfarenhet av att självständigt utföra och rapportera ekonomiska analyser samt att arbeta i olika ekonomisystem.
Det är en merit om du har erfarenhet av strategiskt förhandlingsarbete med inriktning mot avtal. För tjänsten krävs god datorvana.
Egenskaper vi uppskattar är att du uttrycker dig väl i både tal och skrift.
Du är positiv som person, mål- och kvalitetsinriktad, drivande och har ett konsultativt förhållningssätt. Dessutom har du utpräglad samarbetsförmåga och är en skicklig relationsskapare.

I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-11-15
Ange följande referens när du ansöker: Dnr CSK/134017
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pia-Britt Hildebrand, enhetschef 054-61 50 00 (växel), 070-509 21 39

Facklig kontakt
Birgitta Mossberg, SACO 054-61 54 47
Marie-Anne Hjort, Vision 054-61 50 70

Företag
Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten

Adress
Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten
Landstinget i Värmland
65005 Karlstad

Jobbnummer
1686130

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten: