Avtalscontroller - Inköp och upphandling - Administratörsjobb i Lund
Avtalscontroller
Inköp och upphandling / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv
Visa alla jobb hos Inköp och upphandling i Lund

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 400 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.

Sektionen Ekonomis huvuduppgift är att ge verksamheten vid Lunds universitet stöd för en rationell ekonomiadministrativ hantering och tillgodose behoven av högkvalitativ ekonomisk information för att underlätta beslutsfattande inom och utanför universitetet. Detta innebär bl.a. att sektion Ekonomi: ansvarar för universitetets ekonomimodell och redovisningssystem, ger institutionerna stöd i deras dagliga ekonomihantering, kvalitetskontrollerar bokföringen, samordnar bokslutsarbetet, rapporterar till myndigheter, tar fram ekonomiska sammanställningar som behövs för uppföljning och beslutsfattande, ger utbildning och information i ekonomiadministrativa frågor. Sektion Ekonomi ansvarar också för universitetets likviditetshantering, lånehantering, ränteberäkning samt stiftelse- och fondförvaltning. Därutöver bistår sektion Ekonomi universitetet i upphandlingsärenden med syfte att skapa förutsättningar för effektiv och rationell anskaffning. Avdelningen inköp och upphandling handlägger dessutom anslutningar kring e-fakturering och e-inköp via Lupin, ett system för elektroniskt fakturaflöde och inköp via webb-portal.




Publiceringsdatum
2018-06-18

Dina arbetsuppgifter
Inköp och upphandling vid Lunds universitet söker en avtalscontroller till en nyinrättad tjänst.

Vi söker en engagerad och erfaren medarbetare och välkomnar din ansökan! Du kommer att arbeta självständigt, samt i team med upphandlare och E-handelssamordnare. Du har vana vid leverantörsdialog och är affärsmässig i ditt sätt att resonera och kommunicera.

I ditt arbete ingår bland annat följande:
* Att arbeta med analys av Lunds universitets samlade inköp, både ur ett helhetsperspektiv samt i våra kategoristyrningsgrupper.
* Att arbeta med spendanalyser, omvärlds- och marknadsanalyser.
* Att analysera, strukturera och utföra prognoser för inköpsbeteenden.
* Att tillsammans med upphandlare och E-handelssamordnare förvalta och följa upp ingångna ramavtal och att agera proaktivt.
* Att stödja och vägleda Lunds universitets beställare i avtalsfrågor.
* Att genomföra stickprover och identifiera nya ramavtalsområden, samt att kräva in viten.
* Att aktivt deltaga i och hålla i utbildningar avseende t ex en specifik fakultets/institutions spend.

Kvalifikationer
Du som söker har en akademisk utbildning i t ex ekonomi/juridik/teknik eller liknande.
Du behöver ha arbetat som avtalscontroller, eller med ekonomisk analys.
Du bör ha erfarenhet av att självständigt analysera inköpsdata och rapportera fakta, samt erfarenhet av att arbeta i olika IT-system.
Det är meriterande om du har kompetens/erfarenhet av att tolka och förstå juridiska frågeställningar.
Vi söker dig som är positiv, mål- och kvalitetsinriktad, drivande, kommunikativ med ett konsultativt förhållningssätt.
Du har lätt för att samarbeta och arbeta i team och är skicklig på att skapa goda relationer.
Du uttycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Du är självgående inom Excel och övriga Office-paketet.
Det är meriterande om du arbetat i Visma/Proceedo och även i något inköpsanalyssystem.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Välkommen att skicka in din ansökan och bli vår nya kollega!

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: snarast eller senast 1 oktober tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-01
Ange följande referens när du ansöker: PA2018/2195
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette Jakobsson +46462227575

Företag
Inköp och upphandling

Adress
Inköp och upphandling
PARADISGATAN 2
22350 Lund

Kontorsadress
PARADISGATAN 2

Jobbnummer
4208903

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inköp och upphandling: