Avtalscontroller

Luleå kommun, Inköpskontoret / Administratörsjobb / Luleå
2018-02-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avtalscontroller" (publicerad 2019-03-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Luleå kommun, Inköpskontoret i Luleå

Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.

Luleå kommun köper årligen in varor, tjänster och entreprenader för ca 2 miljarder kronor. Nu söker vi en avtalscontroller till kommunledningsförvaltningens inköpskontor.

Du kommer att ingå i ett engagerat, socialt och drivet team som arbetar med intressanta uppdrag i en spännande miljö.



Publiceringsdatum
2018-02-09

Arbetsuppgifter
På Inköpskontoret jobbar vi teambaserat vilket innebär att du ingår i ett team med en
kategoriledare och flera upphandlare. Du har dessutom tillgång till kompetenser inom juridik,
inköpssamordning och e-handel.

Som avtalscontroller har du ansvar för att implementera, vårda och följa upp kommunens tjänsteavtal. Du är även ansvarig för kommunövergripande ramavtal samt våra uppföljningssystem KMD och Qlikview. Som avtalscontroller deltar du aktivt i arbetet med leverantörsstyrning inom teamet och kategorin.

Du planerar och driver avtalsuppföljningar självständigt och jobbar aktivt med att utveckla ett systematiskt uppföljningsarbete. Du möjliggör även korrekta uppföljningsanalyser av genom att kvalitetssäkra data i våra uppföljningssystem.


Förutom det interna arbetet på Inköpskontoret arbetar du tillsammans med andra delar av vår organisation och representerar Luleå kommun som kund riktat mot leverantörer och näringsliv.

Inköpskontoret är aktiv i sitt förändringsarbete, vilket innebär att det finns stora möjligheter att påverka metoder och arbetssätt. Vi förväntar oss att du vill arbeta proaktivt och det är självklart för oss att alltid verka för kontinuerliga förbättringar.

Hos oss kommer Du att:
• ta ansvar för att implementera, vårda och följa upp kommunens tjänsteavtal
• ta ansvar för att utveckla ett systematiskt och proaktivt uppföljningsarbete
• tillsammans med övriga medarbetare utveckla leverantörsstyrningsprocesser.

Vi kan erbjuda många varierande arbetsuppgifter i en engagerad, medskapande och positiv arbetsmiljö. Tjänsten är ny och det finns stort utrymme för påverkan på tjänstens utformning.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• akademisk examen eller genomförd yrkeshögskoleutbildning inom relevant område kopplat till tjänsten, som exempelvis juridik, teknik, ekonomi eller motsvarande kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga.
• mycket god förmåga att formulera sig på svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av tidigare arbete som controller
• erfarenhet av inköp eller försäljning i offentlig eller privat sektor.

Vi söker dig som är:
• noggrann med ett analytiskt och strukturerat arbetssätt
• en effektiv problemlösare med god förmåga att se detaljer.
• nyfiken och har ett tydligt kund- och affärsfokus.
• utåtriktad, en god kommunikatör, lyhörd och skicklig på att leverera genom andra.

Att leverera god service och ett bra bemötande ser du som en självklarhet. Du har ett stort intresse för samhällsfrågor, och tycker att det är stimulerande att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Det svenska språket behärskar du mycket väl i både tal och skrift. Att leverera god service och ett bra bemötande ser du som en självklarhet. Du har ett stort intresse för samhällsfrågor, och tycker att det är stimulerande att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Dina personliga egenskaper och din utvecklingspotential är lika viktiga som din erfarenhet.

Vi är måna om våra medarbetare och hoppas att du ska trivas hos oss, välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns gemensamma värdegrund där Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens är ledorden.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Tips!
Följ oss på Facebook - Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på lulea.se/ledigajobb

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-25
Ange följande referens när du ansöker: A754097
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Breheim 0920-45 31 40
Josefine Barsk 0920-45 61 05
Åsa Flemström 0920-453124

Företag
Luleå kommun, Inköpskontoret

Adress
Luleå kommun, Inköpskontoret
Rådstugatan 11, 97185 Luleå
97185 LULEÅ

Kontorsadress
Rådstugatan 11 LULEÅ

Jobbnummer
3955265

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Luleå kommun, Inköpskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå kommun, Inköpskontoret: