Avtalscontroller

Haninge Kommun / Controllerjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Haninge Kommun i Haninge, Stockholm eller i hela Sverige

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.



Vill du vara med på vår utvecklingsresa för att bli en lättillgänglig, synlig och kunskapsbaserad socialtjänst med ett förebyggande arbetssätt? Hos oss på social- och äldreförvaltningen får du vara med och bidra till att framtidssäkra socialtjänsten. Vi arbetar utifrån våra målgruppers behov inom individ- och familjeomsorg, funktionshinderomsorg och äldreomsorg, för att invånarna i Haninge ska kunna leva ett självständigt liv. Vi har fokus på resultat och vad som skapar värde för dem vi är till för. Välkommen till oss!

Välkommen att utvecklas med oss
Social-och äldreförvaltningen i Haninge kommun ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg samt stöd och service till personer med funktionsnedsättning.

Utöver det har förvaltningen ansvar för bland annat familjerättsfrågor, arbetsmarknadsfrågor och flyktingmottagande.

Tjänsten som avtalscontroller är placerad på staben för administration och stöd under enheten för kvalitet och upphandling. På enheten för kvalitet och upphandling arbetar kvalitetscontroller, avtalscontroller, jurist och utredare med uppdrag inom kvalitet, utredning och uppföljning.

Tjänsten är en del av ett kvalitetsteam som arbetar målgruppsinriktat och där förvaltningens kvalitetsarbete samordnas.

Ditt uppdrag
I rollen som kvalitetscontroller med inriktning mot upphandling bidrar du till socialnämnden och äldrenämndens process för styrning och uppföljning av verksamheterna, inklusive analysarbete som ligger till grund för dessa processer. Du har en övergripande och stödjande roll i social- och äldreförvaltningens kvalitetsutveckling genom att systematiskt och fortlöpande planera, leda, kontrollera, följa och vara med i att utveckla bättre tjänster till våra målgrupper.

I din roll stöttar du förvaltningens verksamheter och chefer funktioner inom hela social- och äldreförvaltningen med följande ansvarsområden:

- Avtalsuppföljning
- Stöd i framtagning av avtal
- Stöd i tolkning av avtal
- Analys av ramavtalstrohet och inköp
- Planera och strukturera förvaltningens arbete med avtal
- Kvalitetsuppföljning av verksamheter inom äldreomsorg, funktionsnedsättning och individ- och familjeomsorg utifrån gällande lagstiftning
- Bearbeta, analysera och sammanfatta statistik, rapporter eller liknande inom kvalitetsområdet
- Utredningsarbete samt att ta fram underlag till nämnd och förvaltningsledning

Som en del i förvaltningens kvalitetsteam kan andra arbetsuppgifter förekomma.

Det här söker vi hos dig
- Du har minst kandidatexamen inom juridik, ekonomi eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Du är väl insatt i lagstiftning inom området så som avtalsrätt, LOU och LOV
- Du har erfarenhet av att skriva professionella rapporter, presentationer, utredningar och liknande.

Det är meriterande om:

- Du har erfarenhet från arbete i socialtjänstens olika verksamhetsområden.
- Du har erfarenhet av avtalsuppföljning
- Du har erfarenhet av offentlig upphandling
- Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet

Du organiserar, driver och följer upp ditt eget arbete systematiskt. Du har mycket god förmåga i användandet av digitala verktyg och system.

Det här kan vi erbjuda dig
Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Då rollen är ny har du möjlighet att vara med och påverka dess utformning. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från Söder. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid, friskvårdscheckar, årsarbetstid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling. I rollen ges du möjlighet till extern handledning och kontinuerlig kompetensutveckling utifrån behov.

Välkommen med din ansökan!

I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande.

Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/191".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Haninge kommun (org.nr 212000-0084)

Arbetsplats
Social- och äldreförvaltningen, Kanslienheten

Kontakt
André Schembri
08-6067000

Jobbnummer
8693680

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Haninge Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Haninge Kommun: