Avtalscontroller

Värmdö Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Värmdö, Vaxholm, Tyresö, Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö, Stockholm, Töreboda eller i hela Sverige

Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag

Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning.

Är du en driven och lösningsorienterad avtalscontroller som gillar utmaningar och vill delta och driva utvecklingen kring uppföljning med hjälp av spendverktyg och avtalscontrollerverksamhet tillsammans med ett härligt gäng på upphandlingsenheten här på Värmdö Kommun? Som avtalscontroller hos oss blir du en viktig del i utvecklingen kring avtalskontroll av våra avtal för kommunen.

På upphandlingsenheten är vi 14 anställda som tillsammans samordnar upphandlingar och inköp för hela kommunen. Upphandlingsenheten ingår i ekonomiavdelningen som är en del av Kontoret för styrning och stöd.

Rollen som avtalscontroller innebär att vara avtalsförvaltare för kontorets ramavtal samt bistå i kontorets utveckling av arbetsprocessen för avtalsförvaltning. Du är spindeln i nätet när det gäller avtalsfrågor både internt på förvaltningen och externt med våra leverantörer, samt att du har nära dialog och samarbete med enhetens medarbetare och beställarorganisation. Du arbetar nära enhetens upphandlare och rapporterar till enhetschef.

I din roll kommer du att

- systematiskt analysera, följa upp och övervaka de avtal som är tecknade med våra leverantörer
- hantera avvikelser och bistå i avvikelsehantering
- föra och sammanställa statistik på befintliga leverantörer
- delta i att planera och genomföra upphandling samt uppstart av nya leverantörer tillsammans med upphandlingsenhetens olika roller
- administrera avtal i våra systemstöd e-avrop och Proceedo
- genomföra spendanalysarbete enligt kommunens kategorier
- bidra och arbeta med kommunens arbete kring välfärdsbrottslighet

Vi söker dig som har

- eftergymnasial utbildning inom främst ekonomi, juridik eller upphandling eller annan inriktning som vi bedömer likvärdig och relevant för tjänsten alternativt flerårig erfarenhet från branschen
- flerårig och aktuell erfarenhet av utformning, tolkning och uppföljning av avtal
- mycket goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel
- god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande, om du har

- erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet, med fördel kommunal, med god förståelse för vad det innebär att vara styrd av lagen om offentlig upphandling, LOU
- erfarenhet av analytiskt arbete

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är mål- och resultatorienterad samt självgående. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du är serviceinriktad i dina kontakter med uppdragsgivare och beställare.

För att lyckas i rollen krävs att du har god förmåga att arbeta strukturerat, samt att du är flexibel för att kunna hantera ändrade förutsättningar. Vidare ser vi att du är snabbtänkt, pragmatisk och en lagspelare.

Upphandlingsenhetens huvudsakliga uppgifter är att ansvara för kommunens upphandlingar, ge
rådgivning internt och till kommunala bolag och genomföra utbildningsinsatser. Enheten arbetar
strategiskt med utveckling av kommungemensam avtalsdatabas, e-handelssystem, inköpsstruktur och affärsetik.

Värmdö kommun erbjuder friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast den 21 maj 2024.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan.

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslönm

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/137".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Värmdö kommun (org.nr 212000-0035)

Arbetsplats
Upphandlingsenheten inom kontoret för Styrning och Stöd

Kontakt
Peter Forsberg
08-57047427

Jobbnummer
8664234

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Värmdö Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värmdö Kommun: