Avtalsadministratör/utredare

Transportstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Örebro, Nora, Askersund, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Om jobbet

Du tillhör fordonsregistreringsenheten inom Fordonsregistrerings- och ärendestödsavdelningen. Fordonsregistreringsenhetens uppdrag är att säkerställa att det finns en väl fungerande verksamhet och stöd för Transportstyrelsens volymmässigt största sakområde. Detta innefattar ansvar för verksamhetsprocesserna, beställning av verksamhet och it-funktionalitet, samarbete med olika branschorganisationer samt informationsförsörjning till ett stort antal företag, myndigheter och organisationer.

Vi söker nu en avtalsadministratör och utredare av avtal och villkor inom informationsförsörjningsområdet. Dina arbetsuppgifter är att göra prövning av kunder och skriva avtal och villkor för informationsanvändning. Du kommer även att vara med och genomföra utredningar inom informationsförsörjningsområdet. Transportstyrelsen levererar information om fordon till kunder genom enstaka uttag, prenumeration och som direktåtkomst och direktanmälan. För att få kunna ta del av information behöver kunderna genomgå en juridisk prövning. Vid godkänd prövning skrivs avtal, och särskilda villkor upprättas för användningen av fordonsinformation.

Du kommer att

• besvara frågor från näringsliv, allmänhet, myndigheter och andra organisationer muntligen och skriftligen - företrädesvis avseende register- och personuppgiftslagstiftning, men även andra regelområden kan komma ifråga
• göra juridiska analyser och prövningar samt dokumentera dessa
• upprätta avtal eller villkor
• vara stödfunktion för tillhandahållande av information om fordon, intressent och ägare

I vår verksamhet har vi många kontakter med både medborgare, företag och internt inom myndigheten och det är därför viktigt att du drivs av och trivs med en kommunikativ roll.

Om du ska trivas hos oss...

• behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.

Du måste ha

• högskole- eller universitetsutbildning
• god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du även har

• erfarenhet av utredningsarbete
• erfarenhet av upprättande av avtal eller villkor
• erfarenhet av ärendehandläggning
• god förmåga att i din yrkesroll uttrycka dig på engelska i tal och skrift
• aktuell kunskap om regelfrågor inom fordonsregistreringsområdet.

Vi vill att du

• har ett starkt eget driv och fokuserar på att hitta lösningar på de utmaningar du ställs inför
• är noggrann och kvalitetsmedveten
• är kommunikativ
• har förmåga att arbeta självständigt och i grupp
• har en tydlig vilja att dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vill du veta mer?

Anställningen är tidsbegränsad till och med 2017 09 30, med möjlighet till förlängning och med placering i Örebro. Tillträde efter överenskommelse.

Du är välkommen att kontakta

tf enheschef Lennart Schölin på 010-49 56180, lennart. scholin@transportstyrelsen.se .

Saco, Fredric Skargren och ST, Anna Malmborg nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Välkommen med din ansökan

Vi behöver din ansökan senast den 18 december 2016 märkt med referensnummer TSG 2016-3709. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.



Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 14 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen

Kort om fordonsregistrerings- och ärendestödsavd:

Fordonsregistrerings- och ärendestödsavdelningen ansvarar för fordonsregistreringsområdet för Sverige. Vi tar dessutom fram e-tjänster och tillverkar olika kort och certifikat, till exempel körkort. Vi arbetar myndighetsövergripande för en effektiv och rättssäker informationsförvaltning. Vi finns i Borlänge, Norrköping, och Örebro och har ca 100 medarbetare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-12-08

Ersättning
individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Transportstyrelsen

Adress
Transportstyrelsen
Olai Kyrkogata 35
60173 Norrköping

Kontorsadress
Olai Kyrkogata 35

Jobbnummer
3203294

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transportstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transportstyrelsen: