Avtalsadministratör till Sektionen Inköpsstyrning

Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Ekonomiavdelningen har ca 450 anställda. Avdelningen består av 16 enheter samt ett kansli som lyder direkt under avdelningschefen. Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.

Polismyndighetens inköpsenhet fortsätter stegvis att växa och utökar med ytterligare medarbetare. Inköpsenheten ansvarar för all inköp inom Polismyndigheten på både nationell och regional nivå. Inköpsverksamheten omfattar det strategiska inköpsarbetet baserat på kategoristyrning, upphandlingsverksamhet, den centrala lagerhanteringen och hanteringen av inköpsärenden. Polisen anskaffar årligen varor och tjänster för drygt 3,6 miljarder kronor.

Publiceringsdatum
2016-07-04

Arbetsuppgifter
Ditt verksamhetsområde ansvarar för att hantera och administrera myndighetens avtal, ha kontroll och bevaka myndighetens avtal. Du kommer att tillsammans med kollegor arbeta med att utföra och vidareutveckla myndighetens avtalshantering och förvaltning. I arbetet ingår även avtals- och leverantörsuppföljning och avtalsförvaltning, vilket innebär att du planerar och utför avtalsadministration och uppföljningsaktiviteter på enhetens avtal. I dina arbetsuppgifter ingår också att ge aktivt stöd i avtals- och leverantörsfrågor, ge stöd i att säkerställa att avtalen följs och upprätthålla en god kvalitét i avtalssystemet. Du kommer att vara delaktig i att utbilda och genomföra informationsträffar inom området.

Arbetet innebär ett nära samarbete med chefer och medarbetare inom organisationen vilket innebär att arbetet kännetecknas av hög kvalitet och serviceanda.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• Eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi eller annan för tjänsten passande utbildning
• Erfarenhet av arbete med avtalshantering och avtalsuppföljning/-förvaltning
• Erfarenhet av arbete med Excel och avtalssystem
• Erfarenhet av arbeta som stöd till verksamheten

PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som tillsammans med dina kollegor vill utföra, påverka och driva förbättringsaktiviteter inom ditt verksamhetsområde. Du ska vara social, mycket strukturerad, ha god analytisk förmåga samt ha kontroll på dina ärenden och handlingar. Du ska även ha god förmåga att kunna handlägga, samordna, strukturera och proaktivt leda arbetet framåt.

I och med att gruppen har ett teambaserat arbetssätt är det av vikt att du är prestigelös, lyhörd, ha en förmåga att bygga relationer, samarbeta med alla typer av människor och bra på att kommunicera. Du ska ha mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara. Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.

Mer om anställningen
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Flextid tillämpas. Arbetsplatsen ligger på Kungsholmen i Stockholm. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig rekryterare.

Besök gärna Polisens webbplats www.polisen.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 19e augusti. Vi tar endast emot bilagor i pdf- och doc-format.
Du söker tjänsten via Polisens rekryteringsstöd på www.polisen.se . Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-18
Ange följande referens när du ansöker: C7538/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mia Friari Söderholm, Sektionschef Inköpsstyrning 010-56 375 43

Företag
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
2938684

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen: