Avtalsadministratör med servicekänsla!

Niras Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Niras Sweden AB i Stockholm, Norrköping, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

NIRAS är ett internationellt konsultföretag med 1 400 medarbetare verksamma inom områden såsom fastigheter, lokaler, samhällsbyggande, miljö och klimat samt internationellt utvecklingsarbete. I Sverige, med ca 130 medarbetare, arbetar vi efter affärsidén att skapa hållbar lönsamhet för våra kunder baserade på företagets värderingar - vi lyssnar, vi lär och vi levererar. Vi tror att samarbete, kunskapsutbyte och kreativitet är vägen att skapa mest värde för våra kunder. Vi finns på sex orter i landet; Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping, Linköping och Uppsala.

NIRAS Hyresgästrådgivning (Corporate Real Estate Services "CRES") är ledande inom strategisk rådgivning och operativt stöd till lokalanvändare inom privat och offentlig sektor med verksamhet i hela landet. Vi är i dagsläget ca 30 konsulter som ger våra kunder rätt förutsättningar att bedriva sin verksamhet framgångsrikt i hållbara, ändamålsenliga och kostnadseffektiva lokaler.

Våra tjänster täcker alla delar av lokalförsörjningsområdet, från strategisk rådgivning till operativt stöd vid genomförande och uppföljning. Som hyresgästens representant arbetar vi bl.a. med avtalshantering, lokalstrategier, behovsanalyser och kravställande, lokalanskaffning, hyresförhandlingar, lokalavveckling, aktivitetsbaserade kontor, samt flyttprojektledning vid om- och samlokaliseringar.

Rollen som avtalsadministratör och assistent till affärsområdesledningen innebär tre huvudsakliga arbetsområden, där administration av hyresavtal i avtalsdatabasen "Lease Manager" utgör den största delen. Utöver detta innebär rollen att stötta affärsområdets ledningsteam med ekonomi- och säljuppföljning, olika interna projekt och andra administrativa uppgifter. Det tredje området innebär arbete i kunduppdrag, med administrativt stöd till uppdragsledare, samt att vara med och genomföra projekt för kunder inom såväl privat som offentlig sektor. Inom ramen för dina kunduppdrag är det viktigt att vara med och bidra till merförsäljning samt att vara delaktig i att utveckla kundrelationerna. Alla medarbetare har ansvar för det egna lärandet och den egna kompetensutvecklingen samt för att arbetet genomförs med hög kvalitet och på ett resurseffektivt sätt.

Din bakgrund och erfarenhet

Du som söker bör ha tidigare erfarenhet av verksamhetsnära administrativt arbete, framförallt avseende assistentstöd till ledningen med ekonomiuppföljning, säljuppföljning och annat rapportarbete. Tidigare erfarenhet från avtalsadministration, projektadministration och projektarbete inom fastighetsbranschen är meriterande. Du ska ha goda kunskaper i MS Office. Tidigare arbete med databaser är meriterande.

Som person bör du:
• Vara noggrann, strukturerad, effektiv, flexibel och med hög servicekänsla.
• Vara positiv, tycka om att jobba i team och vilja bidra till gruppens trevnad.
• Ha en stark egen drivkraft och kunna arbeta självständigt.
• Ha förmåga att uttrycka dig väl i skrift.

Tjänsten är baserad på vårt Stockholmskontor. Resor inom landet kan förekomma i uppdrag. Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta med kompetenta kollegor i ett dynamiskt team, som är med och leder utvecklingen inom ett växande tjänsteområde. Med vår unika tjänstebredd kan vi erbjuda spännande uppdrag och möjligheten att få arbeta med vitt skilda frågeställningar för kunder inom mycket varierande verksamheter.

För oss är det viktigt att vi som jobbar här mår bra och har en bra balans mellan arbete, familj och fritid och vi tror starkt på långsiktighet och att skapa hållbara värden.

Publiceringsdatum
2013-11-28

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-04
Tycker du att det låter intressant?
Kontakta gärna Per Nilsson eller Hanna Mossfeldt om du har frågor.
Ansökan bör skickas så snart som möjligt, då vi löpande kallar till intervjuer.
Skicka ansökan + CV till Martina Aula HR Chef: rekrytering@niras.se (helst i en fil)
Märk din ansökan "Avtalsadministratör CRES Stockholm"
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@niras.se

Kontakt
Per Nilsson, Team Manager - Stockholm, 08-5038 4427 per.nilsson@niras.se
Hanna Mossfeldt, Team Manager - Stockholm, 08-5038 4438 hanna.mossfeldt@niras.se

Företag
NIRAS Sweden AB

Adress
NIRAS Sweden AB
Sandgatan 9
60221 NORRKÖPING

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 011-264040
E-postadress: rekrytering@niras.se

Jobbnummer
1715273

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Niras Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Niras Sweden AB: