Avropssamordnare till Upphandlingsenheten

Energimyndigheten / Inköpar- och marknadsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Energimyndigheten i Eskilstuna, Stockholm eller i hela Sverige

Avropssamordnare till Upphandlingsenheten

Energimyndighetens vision är ett hållbart energisystem. Vi arbetar med förnybar energi, klimatinsatser, bättre teknik, trygg energiförsörjning och smartare energianvändning. Vi utgår från vår värdegrund; trovärdig, modig, och helhetssyn, i allt vi gör.

Med anledning av att ett nytt projekt implementeras på Energimyndigheten behöver vi förstärkning och söker nu en medarbetare till avdelningen för verksamhetsutveckling och stöd, upphandlingsenheten. Energimyndigheten upphandlar varor och tjänster enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU) och enhetens syfte är att bistå myndighetens sakverksamhet i upphandlingsärenden. Enheten består idag av 6 medarbetare.

Publiceringsdatum
2015-09-30

Arbetsuppgifter
Din roll är att stödja våra upphandlare genom att agera "firstline" mot våra interna och externa kunder och besvara kunders frågor gällande avropsstöd, val av rätt avtal och säkerställa att våra kunder nyttjar avtalen på ett riktigt sätt. Du kommer även att genomföra inköp genom förnyade konkurrenssättningar

Du kommer främst att ha en stödjande och rådgivande roll som även kan innebära att skapa goda förutsättningar för sänkt totalkostnad samt att ge råd för en god ekonomisk uppföljning gällande de beställningar och avrop som genomförs.

Profil
Vi söker dig som har en utbildning på minst gymnasienivå. Har du relevant vidareutbildning till exempel inom inköp, ekonomi och/eller Lagen om offentlig upphandling är det starkt meriterande.

Du bör ha minst 2 års erfarenhet av arbete med avropsstöd eller avropssamordning inom offentlig upphandling, klassisk sektor och i huvudsak med tjänsteavrop. Vi ser tidigare erfarenhet inom statligt arbete som starkt meriterande.

På energimyndigheten använder vi de administrativa systemen Agresso, Proceedo och tendsign. Har du erfarenhet av att arbeta i något system för ekonomi, inköp eller upphandling, gärna de ovan nämnda, ser vi det som ett stort plus.

För att trivas i rollen och göra ett bra jobb, krävs det att du är van med att ha mycket kontakt med kollegor och kunder. Din rådgivande roll innebär att du är smidig i din kommunikation och har förmåga att lyssna in våra kunders behov. Du bör ha en stor ansvarskänsla och ha förmåga att se myndighetens vinning i ditt agerande. För att kunna ge en god service ser vi att du utan hinder behärskar både svenska och engelska i tal och i skrift.

Vi är ett sammansvetsat gäng med hög ambitionsnivå och mycket humor. För att trivas med oss tror vi att du har en positiv syn på tillvaron. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Tjänsten är placerad vid Energimyndighetens huvudkontor i centrala Eskilstuna. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tjänsten är en 2 årig projektanställning på heltid

Tillträde
Enligt överenskommelse

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-18
Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom vårt enkla ansökningsformulär på vår hemsida - märk då din ansökan med dnr: 2015-7125.

Kontakt
Charlotte Lejon, chef Upphandlingsenheten tel. 016-544 20 93

Facklig kontakt
Jennica Broman, SACO-S, 016- 016-544 21 75
Ingalill Larsson, ST, 016-544 20 74

Företag
Energimyndigheten

Adress
Energimyndigheten
Box 310
63104 ESKILSTUNA

Kontorsadress
Kungsgatan 43

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 016-5442000
Faxnummer: 016-5442099

Jobbnummer
2456097

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Energimyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Energimyndigheten: