Avonovakoncernen söker Redovisningschef till huvudkontoret i Sto

Avonova Sverige AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avonova Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv - varje dag



Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Vi tror starkt på kraften i människan och vår vision är att \"make companies perform and employees thrive\". Vår ambition är att hjälpa organisationer i Norden att hålla sina medarbetare friska, motiverade och presterande.

Läs mer på www.avonova.se.



I rollen som Redovisningschef kommer du ha det övergripande ansvaret för koncernens rapporterings- och bokslutsprocess.

Du kommer att leda ett nyrekryterat team bestående av koncernredovisningsekonom, redovisningsekonomer och ekonomiassistenter där ett stort fokus för rollen är att leda och utveckla medarbetarna och att bygga team. Du ansvarar för teamets planering, uppföljning och för att coacha i redovisningsprocesserna. En viktig aspekt i rollen är att leda och driva redovisningsprocesser som säkrar finanisell information som är korrekt, kvalitativ och relevant och med hög internkontroll.
Som Redovisningschef fyller du en viktig funktion i att upprätthålla en god kommunikation mellan redovisningsgruppen och övriga enheter inom koncernen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- Ansvarig för och kvalitetssäkring av månadsbokslut, årsbokslut samt årsredovisning inklusive rapportering till Norvestor och till koncernledningen enligt överenskommen tidplan.
- Personalansvar för ett team om ca 6 medarbetare som finns i både Stockholm och Oslo.
- Ansvara för att utveckla effektiva flöden inom redovisningen samt i ekonomisystemen, primärt driva automatisering/digitalisering.
- Sammanställa och följa upp avvikelser och förändringar inom redovisningen som påverkar såväl resultat- balans- och kassaflöde.
- Övergripande ansvar för rapportering av skatter och moms.
- Ansvarig för riskhantering av den finansiella rapporteringen, vilket inkluderar att säkerställa goda rutiner och kontroller som både är kommunicerade, efterlevs och följs upp.
- Ansvarig för att koordinera revisionsprocessen internt och tillsammans med Avonovas externa revisorer från KMPG.
- Delaktig i resultatanalyser tillsammans med businesscontrollers inom Avonova.
- Delaktig i prognos och budgetarbete, med fokus på balansräkning och kassaflöde.

Publiceringsdatum
2021-03-09

Profil
- Relevant akademisk utbildning.
- Minst 10 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete.
- Erfarenhet av att leda och utveckla redovisningsprocesser inom större bolag/koncerner.
- Erfarenheter av att leda och vidareutveckla team.
- Vana av att identifiera förbättringsområden och agera på dessa.
- God analytisk förmåga, inklusive förmåga att kommunicera pedagogiskt till icke-ekonomer.
- Vana att arbeta i bolag med stora transaktionsflöden och många anställda.

Som person är du en god kommunikatör med stort intresse och engagemang att leda, stötta och utveckla dina medarbetare. För att trivas i rollen ser vi att du drivs av att agera i en mycket föränderlig miljö. Du är noggrann och strukturerad och tar ansvar för leverans med hög kvalitet inom givna deadlines. Vidare ser vi att du är proaktiv och lösningsorienterad för att kunna vara delaktig i utvecklingen av rutiner och processer, vilket också kräver intresse av verksamheten och deras utmaningar och behov.

Tjänstgöringsgrad: Heltid

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning i sex månader.

Placeringsort: Klarabergsviadukten 90, Stockholm.

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete tillsammans med ett trevligt och kompetent arbetslag. Vår kultur och arbetsgemenskap kännetecknas av innovation, helhetssyn och en stark vilja av att åstadkomma goda resultat tillsammans. Våra kunder finns inom varierande branscher. Våra arbetstider är dagtid, vardagar.

Vill Du veta mer kontakta gärna Sara Uggelberg, Group CFO, tel +46102526054, epost: https://avonova.varbi.com/center/tool/position/387571/edit/tab:1/mailto:

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt, dock senast den 31 mars 2021.

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna som har kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Avonova Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avonova Sverige AB (org.nr 556560-6018)

Arbetsplats
Avonova Hälsa AB

Jobbnummer
5616897

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avonova Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avonova Sverige AB: