Avgiftshandläggare till förvaltningen Individ & Familjeomsorg

Kungsbacka Kommun / Administratörsjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka, Göteborg, Halmstad, Laholm, Hylte eller i hela Sverige

Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?



Vi finns till för dem som behöver stöd i sin livssituation.

Genom delaktighet och omtanke vill vi skapa möjlighet till förändring och livskvalitet.

Rollen som avgiftshandläggare hos oss
Vi söker nu en avgiftshandläggare till Verksamhetsområdet Myndighet stöd och behandling. Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsplats med trevliga kollegor.

Som avgiftshandläggare ansvarar du för fakturor till och från kund. Det innebär att du handlägger, utreder, räknar fram avgifter samt granskar fakturor. Du håller dig uppdaterad med gällande lagstiftning och ansvarar för att rätt faktura kommer ut till rätt kund i rätt tid.

I rollen tar du regelbundet fram och rapporterar statistik. Du har kontakt med brukare, anhöriga eller legala företrädare, utförare och kollegor inom kommunen. Tillsammans med dina kollegor inom förvaltningen är du också med och driver på utvecklingen inom avgiftshanteringen.

I dina arbetsuppgifter ingår diverse administrativa arbetsuppgifter som exempelvis beställa varor och tjänster eller boka lokaler.

Den politiska och verkställande ledningen ska ur ett kvalitetsperspektiv ges bra underlag för att kunna styra och leda verksamheten. På ledningens uppdrag och i samarbete med övriga medarbetare arbetar du med kvalitets-, utvecklings- och utredningsarbete. Detta genom att du driver frågan om processkartläggning och digitalisering/automatisering av dessa processer.

Arbetet kan även innebära att du tillsammans med andra ansvarar för enhetens olika statistikinsamlingar och utredningar gentemot verksamheter och nämnd.

Publiceringsdatum
2021-04-09

Profil
Som person är du ansvarstagande. Du strukturerar och driver ditt arbete på ett självständigt och effektivt sätt. Som avgiftshandläggare är det viktigt att du har intresse, vilja och en förmåga att se och leverera lösningar. Du är bra på att strukturera och organisera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt och du har inga problem med att prioritera om mellan olika arbetsuppgifter. Vidare är du lugn och stabil, trivs med att vara självgående likaväl som du är trivs att jobba i team där vi sätter stort värde i att samarbeta. Arbetet som avgiftshandläggare ställer även krav på att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi söker en avgiftshandläggare som delar vår värdering om ett tydligt kundperspektiv dvs vi är till för kommunens invånare. Du har för uppdraget lämplig högskoleexamen med inriktning mot ekonomi, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet från avgiftshandläggning och/eller utredning, fakturahantering och ekonomi/administrativa arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel och om du har arbetat i verksamhetssystemen Combine och Raindance är det meriterande.

Mer om oss på Myndighet, stöd och behandling
Hos oss utförs myndighetsutövning för barn, unga och vuxna samt för personer med funktionsnedsättning. Vi utreder individers och familjers behov av olika typer av stödinsatser och utför öppenvårdsinsatser för barn, unga och vuxna i egen regi. Inom verksamhetsområdet finns även enheter som arbetar med familjehem, familjerådgivning och familjerätt.

Vårt erbjudande och övrig information
Hos oss finner du en arbetsplats där du har möjlighet att påverka, ta ansvar och göra skillnad på riktigt och samtidigt utvecklas i din profession. Vi hjälper varandra och har roligt tillsammans och här är balans i livet är en självklarhet. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/

Vi erbjuder en tillsvidaretjänst på heltid med start enligt överenskommelse.

Låter det intressant?
Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 25 april 2021.

Om oss på förvaltningen för Individ & Familjeomsorg
Vi finns till för dem som behöver stöd i sin livssituation. Genom delaktighet och omtanke vill vi skapa möjlighet till förändring och livskvalitet.

Förvaltningen för Individ & Familjeomsorg ger olika former av stödinsatser efter individers och familjers behov, med särskilt ansvar för att barn och ungdomar växer upp under gynnsamma förhållanden utifrån. Nämnden för Individ och familjeomsorg har en driftbudget på ca 696 miljoner kronor 2021. I förvaltningen för Individ & Familjeomsorg finns cirka 800 månadsanställda medarbetare. Förvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden där respektive område leds av en verksamhetschef. Våra verksamhetsområden omfattar myndighet, stöd och behandling, bostad med särskild service, daglig verksamhet, korttidsboende samt stöd i hemmet och sysselsättning.

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kungsbacka kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/167".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungsbacka kommun (org.nr 212000-1256)

Jobbnummer
5681368

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungsbacka Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungsbacka Kommun: