Avgiftshandläggare till biståndsenheten

Österåkers Kommun / Ekonomiassistentjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Österåker, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Täby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker, Täby, Stockholm, Nynäshamn eller i hela Sverige

Skärgårdskommunen Österåker växer. Idag har Österåker drygt 40 000 invånare, ung befolkning och starkt nyföretagande. Skärgården och den fantastiska roslagsnaturen ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Även om storstaden ligger nära - 30 minuter med tåg eller bil till Stockholm - finns det mesta inom kommunen. För mer information www.osteraker.se.

Vi söker en ny avgiftshandläggare till Socialförvaltningens verksamhet på biståndsenheten. Du blir vår expert på avgifter inom social omsorg. Du kommer att vara den som hjälper våra kunder då de har frågor om avgifter, beräkningar och fakturor. Kunder som som efter kontakten med dig och dina kollegor ska känna sig väl informerade och väl bemötta. Om detta känns som ditt kompetensområde och en rimlig utmaning så kan det här vara jobbet för dig.

Publiceringsdatum
2013-06-17

Dina arbetsuppgifter
Som avgiftshandläggare kommer du att bli biståndsenhetens expert på alla frågor som handlar om avgifter inom social omsorg. Inom enheten arbetar idag tjugosex personer. De flesta är biståndshandläggare och LSS-handläggare med uppdraget att informera, ta emot ansökningar, utreda och ta beslut om stöd enligt Socialtjänstlagen (SoL) eller Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). För dessa insatser tar kommunen ut en avgift som beräknas av en avgiftshandläggare.
Du kommer att arbeta i ett team tillsammans med ytterligare en avgiftshandläggare/arkivansvarig, en ersättningshandläggare och två systemansvariga

Arbetsplatsen finns i Alceahuset, Hackstavägen 22 i Åkersberga. Vi arbetar i kontorslandskap.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad ekonomiassistent eller motsvarande. Du är van att arbeta med kundkontakter. Du tycker om och har lätt att hantera siffror och människor och ekonomisystem. Du har ett trevligt bemötande och har goda pedagogiska färdigheter så att kunden får hjälp att förstå i de fall det finns frågor om avgiftsberäkningar och fakturor. Vi tror att det kan underlätta arbetet om du har god kännedom om vård- och omsorgsverksamhet.

Anställningens omfattning är heltid 

Arbetstid måndag - fredag
Flextid
Friskvårdstid och friskvårdsbidrag
Möjlighet finns att omvandla semesterersättning till ledighet

Anställningsform: Tillsvidare anställning - Provanställning kan bli aktuellt

Tillträde enligt överenskommelse - helst tidigt under hösten

Sista ansökningsdag 2013-07-23
Intervjuer kommer att påbörjas i slutet av juli

Vi har begränsade möjligheter att besvara frågor under ansökningstiden

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Ej specificerat

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sigbritt Sundling, Enhetschef 08-540 814 62 sigbritt.sundling@osteraker.se

Företag
Österåkers kommun

Adress
Österåkers kommun
Hackstavägen 22
18486 Åkersberga

Jobbnummer
1584552

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Österåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Österåkers Kommun: