Avgiftshandläggare till beställarenheten för äldre i Skarpnäck
Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.
Arbetsplatsbeskrivning
Beställarenheten för äldre är en enhet som ansvarar för myndighetsutövning och uppföljning av beslutade insatser enligt SoL och LSS.
Enheten leds av en enhetschef och en biträdande enhetschef som är handläggarnas närmsta chef. Därutöver finns det administrativt stöd och specialfunktioner.
På enheten arbetar 13 biståndshandläggare med myndighetsutövning och uppföljning. Vi arbetar aktivt med kvalitetsledningssystem och utvecklingsfrågor. Gruppen består av många erfarna handläggare och nyanställda får en mentor som hjälper dem att komma in i arbetet på enheten. Vi kommer att initiera ett nytt arbetssätt till 2020 där vi kommer att arbeta i team. Målet med teamen är ökat samarbete, att kapa toppar och att få kollegialt stöd.
Publiceringsdatum2020-06-10Dina arbetsuppgifterSom avgiftshandläggare är du direkt underställd enhetschef. Uppdraget innebär att vara informerad och uppdaterad gällande ekonomisystemet Agresso, samt övriga administrativ arbetsuppgifter på uppdrag av enhetschefeb.
Avgiftshandläggningen innebär:
• Beslut om avgift för alla äldre som har insatser från äldreomsorgen.
• Handläggning olika avgiftsrelaterade ärenden
• Justeringar av fakturor.
• Utskick av information.
• Uppdateringar och korrigeringar i systemet Agresso
Därutöver tillkommer beställning av turbundna resor
Övriga administrativa uppgifter som kan tillkomma är till exempel fakturahantering, utformning och utskrift av olika underlag, rapportering till IVO, protokollskrivande, posthanteringen; framtagning av statistik med mera.
KvalifikationerDu har lägst gymnasiekompetens. Ett krav är att du tidigare har arbetat med avgiftshandläggning inom äldreomsorgen.
Övrig informationSom anställd i stadsdelsförvaltningen har du flextid samt friskvårdstimme alternativt friskvårdsbidrag. Du kan förmånligt köpa träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och träningsanläggningar. Du har också möjlighet att semesterväxla.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
39,50/39,50. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-06-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/3006".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Äldreomsorg, myndighetsutövning
Jobbnummer 5260374
Observera att sista ansökningsdag har passerat.