Avgiftshandläggare/statistiker Omsorgsförvaltningen

Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Marknadsföringsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken

Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar tre verksamhetsområden så som ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Dessa områden bedriver vård och omsorg till både äldre- och funktionshindrade personer och har hälso-och sjukvårdsansvar upp till sjuksköterskenivå. Utöver detta finns stödfunktioner så som ekonomer, handläggarenhet, enheten för IT och kvalitet och den administrativa enheten. Förvaltningen kommer efter implementering att ha Hypergene beslutsstöd för arbetet med målstyrning, uppföljning, analys, budget och prognos.

Omsorgsförvaltningens IT-enhet ansvarar för verksamhetssystemet Procapita med delarna SoL, LSS, HSL, avgifter och habiliteringsersättning samt trygghetslarm, mobil återrapportering och nyckelfria lås. I enhetens uppdrag ingår även administration av HSA-katalog, SITHS-kort, pascal, webabest, Lifecare SP och kvalitetsregister. Vi levererar statistik till både externa och interna aktörer. Vi har många spännande utmaningar framför oss där vi bl.a. genom olika IT-lösningar ska möta dagens och framtidens behov både inom förvaltningen, för våra medarbetare och hos våra omsorgstagare. Inom enheten arbetar fyra systemförvaltare, en avgiftshandläggare, en administratör samt en enhetschef/kvalitetsutvecklare. Vår avgiftshandläggare kommer nu att gå i pension och vi söker en ny medarbetare.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.


Publiceringsdatum
2018-05-30

Arbetsuppgifter
Vi söker en medarbetare för arbete med Handläggning av avgifter och ersättningar samt uttag, bearbetning, analys och rapportering av statistik, både till interna och externa uppdragsgivare. Du kommer även att svara på medborgarnas frågor runt avgifter, fakturor och utbetalningar, vara ett stöd till verksamheterna samt medverka i utvecklings- och förbättringsarbeten inom ditt kompetensområde. Arbetet ställer krav på bemötande, tillgänglighet och service, men också vilja och förmåga att samarbeta.
Du ska efter signal från verksamheten förbereda debitering, beräkna avgift för beslutade insatser, skicka beslut till den enskilde, administrera avvikelser från beslutade insatser och initiera fakturering hos ekonomikontor.
Vidare ska du ta fram källdata ur våra system och därefter bearbeta stora datamängder i Excel och/eller Access, för att skapa rapporter och underlag åt verksamheten. Rapporter kan vara vecko- eller månadsvis regelbundna, för detta behöver rutiner och eventuella hjälpverktyg skapas för att underlätta hanteringen ur både tids- och kvalitetshänseende. Du behöver även kunna bistå verksamheten med snabba rapporter där behovet uppstår mer oregelbundet och med olika krav från uppdragsgivaren.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har förmåga att arbeta självständigt inom ramen för fattade beslut. Du är "serviceminded" och har alltid ett gott bemötande. Du har intresse, och gärna erfarenhet, av de olika delarna inom handläggning av avgifter och ersättningar. Du har kunskaper om att följa upp och analysera verksamhetsresultat och kompetens att göra statistiska bearbetningar och tolkningar. För att lyckas i din roll behöver du vara en van användare av MS Office på en mer avancerad nivå.
Du har en, för uppdraget adekvat, utbildning.
Du har god pedagogisk förmåga och trivs i rollen att ge service och stöd till medborgare och användare. Du har förmåga att självständigt arbeta med utvecklingsfrågor och omvärldsbevakning, samtidigt som du måste kunna samarbeta i grupp med kollegor, användare och leverantörer. Som person är du strukturerad, noggrann, logisk, engagerande och motiverande. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar; entusiasm, ansvarstagande och engagemang. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m.
Vi erbjuder dig ett spännande, omväxlande och utmanande arbete i ett positivt och engagerat team.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-10-01 Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-12
Ange följande referens när du ansöker: 73-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Almén-Åström 026-24 18 87

Företag
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
4174794

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen: