Avgiftshandläggare med systemansvar inom äldreomsorgen i Sundbybergs Stad

Sundbybergs kommun / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs kommun i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Ekerö eller i hela Sverige

På äldreomsorgens myndighetsenhet i Sundbybergs stad strävar vi efter att ha länets bästa äldreomsorg. Arbetet ska präglas av professionalitet, god arbetsmiljö, rättsäkerhet och en organisation som arbetar med ständiga förbättringar. Äldreomsorgens motto "Mänskliga möten - vi bryr oss" ska genomsyra all verksamhet.

Äldreomsorgens myndighetsenhet är en enhet inom sektorn för välfärd och omsorg. Vi arbetar med myndighetsutövning för personer över 65 år enligt Individens Behov I Centrum (IBIC), och är ISO-certifierade, vilket bidrar till god kvalité i vår verksamhet, vi arbetar med att ständigt utveckla och förbättra vår verksamhet. Enheten är HBTQI-certifierade vilket vi är stolta över.

Enheten består av en enhetschef, en gruppledare, elva biståndshandläggare, en boendesamordnare, en handläggare med ansvar för färdtjänst och riksfärdtjänst samt två avgiftshandläggare med systemansvar.

Som avgiftshandläggare med systemansvar kommer du tillsammans med en kollega att ansvara för att handlägga, utreda, beräkna och ta beslut om avgifter i äldreomsorgens verksamheter. Ni har tillsammans även systemansvar för verksamhetssystemet Treservas debiteringsmodul och för tids- och ersättningssystemet Phoniro Care. Detta innebär att ni har kontinuerlig kontakt med b.la biståndshandläggare och utförare inom hemtjänst för att vägleda, felsöka, utveckla och utbilda i system. Även andra administrativa arbetsuppgifter kan komma att ingå i rollen.

I dina arbetsuppgifter ingår att beräkna avgifter och ta beslut med stöd av gällande lagstiftning utifrån kundernas uppgifter samt med information från Försäkringskassan eller annan myndighet. Du bearbetar fakturaunderlag utifrån registrerade insatser i Phoniro Care. I arbetet ingår även att dagligen svarar på frågor från våra kunder. I dina arbetsuppgifter kan även andra administrativa uppgifter komma att ingå som du bedöms vara lämplig för utifrån din kompetens och personliga egenkaper.

Vi vill att du har tidigare erfarenhet av administrativ eller ekonomisk handläggning i kommunal eller offentlig verksamhet. Du ska ha god förmåga att planera, strukturera och prioritera i ditt arbete samt ha ett bra siffersinne. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt vara noggrann. Då du kommer att ha tätt samarbete med en kollega är det viktig att du har lätt för att samarbeta men även förmåga att självständigt klara av att prioritera i stressiga situationer och arbetstoppar.

Att tidigare ha arbetat inom en samordnande roll eller som avgiftshandläggare är meriterande. Vi tror att du som kan lyckas i tjänsten är trygg i dig själv, strukturerad, lösningsfokuserad, gillar att ha många bollar i luften och att du har en stor känsla och fallenhet för att ge trevlig och lättillgänglig service. Du är inte rädd för att anta nya utmaningar, är nyfiken och vill utveckla, du vågar även prova nytt och lär dig av nya erfarenheter!

Du behöver ha mycket god datorvana och ha lätt för att arbeta i olika verksamhetssystem. Erfarenhet från Treserva, Raindance och Phoniro Care är meriterande.

Den vi söker ska ha minst gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer vara relevant för arbetsuppgifterna. Även annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdiga kan vara aktuell.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Urvalsprocessen kommer att pågå fortlöpande under ansökningstiden. Tillträde enligt överenskommelse.



Välkommen med din ansökan!



Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundbybergs kommun (org.nr 212000-0175), http://www.sundbyberg.se/

Arbetsplats
Sundbybergs stad

Kontakt
Facklig kontakt - Akademikerförbundet SSR
SSR@sundbyberg.se
08-706 8426

Jobbnummer
8021497

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs kommun: