Avgiftshandläggare Luleå kommun

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige

Tycker du om att arbeta med administration? Vill du vara med och ge medborgare i Luleå exceptionell service? Då är uppdraget som avgiftshandläggare hos Luleå kommun vara något för dig!

Om jobbet
Socialförvaltningen har medborgarnas behov i centrum och utgår ifrån socialnämndens vision "Meningsfullt liv i Luleå". Med kvalitet, engagemang, omsorg och förståelse ska vi, inom ramen för vårt uppdrag och gällande lagstiftning, tillgodose behov som uppfyller våra medborgares önskemål. Vid förvaltningen finns även avdelningen för ekonomi och infrastruktur som ansvarar för förvaltningens budget och bokslut samt ger verksamheten stöd i ekonomiska frågor.

I din roll som avgiftshandläggare ingår du i ett team på fyra personer som handlägger, utreder, beräknar och tar beslut om avgifter i äldreomsorgens verksamhet. I det arbetet ingår också att hantera beslut som kan överklagas.

Du kommer dagligen att möta medborgare via telefon för att svara på frågor om avgifter och fakturor. Handläggning av LLS-utbetalningar och övrig förekommande administration kommer att vara en del av dina arbetsuppgifter.

Tjänsten är på heltid och dagtid, 8-17.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av likande arbetsuppgifter och som har en utbildning inom ekonomi på lägst gymnasienivå eller likvärdig erfarenhet. Du har god systemvana och kan lätta sätta dig in i både nya system och arbetssätt. Meriterande är också om du tidigare arbetat i verksamhetssystemet Treserva och/eller ekonomisystemet Raindance.

Som person är du ansvarstagande och har en utpräglad servicekänsla som genomsyrar ditt arbetssätt. Du är öppen, nyfiken och har en vilja att utvecklas. Du är engagerad, har god initiativförmåga samt kan prioritera och arbeta självständigt. Du har lätt för att skapa kontakter och är stresstålig.

Om anställningen
Tjänsten som avgiftshandläggare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på tre månader. För rätt person finns möjlighet till förlängning över sommaren alternativt anställning hos Luleå kommun på ett vikariat.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Kort ansökningstid så vänta inte med din ansökan! Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via knappen Ansök till höger/fältet nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att
kontakta konsultchef Sofia Liljebo på sofia.liljebo@adecco.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid Dagtid 8-17 (flextid) Till att börja med är uppdraget på tre månader. För rätt person finns möjlighet till förlängning över sommaren alternativt anställning hos Luleå kommun på ett vikariat.

Publiceringsdatum
2018-02-20

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Liljebo

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Södra Kungsgatan 4
97235 LULEÅ

Kontorsadress
Södra Kungsgatan 4

Jobbnummer
3975228

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: